Byggahus.se

DSC TL2803G + NY app

1. Y
    Medlem Nivå 3
    Hur bra funkar nya appen? Gamla är iaf hyffsat stabil. Men kamera däckarna går inte få bild från och den är lite halvjobbig och se vad som faktiskt händer vid larm osv

2. J
    Husägare · Nivå 10
    funkar väl ok, den är inte bra. Otydligt vad alla inställningar gör, notiserna är dåliga. Jag förstår inte varför de inte kan göra en bra app till ett såpass dyrt larmsystem. Andra tillverkare har ju lyckats.

3. O
    Medlem Nivå 1
    Hej! Fungerar bra, är snabb. Enkel att använda. Har inte testat kamera bilderna.

4. L
    Medlem Nivå 1
    Går det att köra appen bara via simkort eller kommer det dra massa data, någon som har koll?

5. J
    Husägare · Nivå 10
    Det borde det inte göra, den skickar ju när det händer något. Testa att installera den, det kostar ju inget. Kolla sen hur mkt du förbrukar. Återkoppla gärna till forumet.

6. A
    Husägare Nivå 3
    Enligt DSC så drar appen 20 MB/månad vid typiskt användande.

Från version 5.21 har DSC infört en funktion som ska kunna skicka bilder på två kanaler, ”parallel communications”, om man sätter option 5 under val 380, och 851/010 option 4 ”enable groups”. Tidigare var det helt kört att få bilder både till larmcentral och app pga begränsning i larmsändaren. Vet inte om detta kan vara en lösning. Jag har inte själv fått det att funka.

7. L
    Medlem Nivå 1
    Jag kör bilderna bara via simkort till min app och det funkar klockrent, dock blir jag lite bekymrad när jag har köprt teletecs m2mkort och osäker på om det kommer hålla i längden då begränsningen verkar vara 10mb/mån.

Fråga - Jag har bara simkort på larmsändaren och inget ethernet får dock fel i panelen Ethernet-fel Alternate comm och vet inte hur jag programmerar bort detta? Larmsändaren är den som ingick ipaketet TL2803G.

Fråga 2 - Har även bara trådlösa sektioner hur får jag bort dom fysiska sektionerna 1-8 från appen?

8. A
    Husägare Nivå 3
    Telenors IoT-sim kostar 29 kr för 250 MB per månad. Tror inte teletecs duger med den begränsningen. Om du inte har ethernet så är det väl iofs inte så konstigt att du får ethernet-fel om du har det påslaget.

9. L
    Medlem Nivå 1
    Jag har läst i manualen och tror jag har slått av ethernet men uppenbarligen är jag inne i fel meny därav frågan

10. A
    Husägare Nivå 3
    Har du kollat 851/006 ethernet receiver 1+2 disable och 300/03 och 300/04 satta till pstn, 851/005/4 primary path cellular.

11. L
    Medlem Nivå 1
    Topp aspa det hjälpte, nu kvarstår dock hur får jag bort sektion 1-7 i appen då dom inte används i systemet men finns fysiskt på centralkortet?

12. J
    Husägare · Nivå 10
    Har du provat sekvens 001, sen 000(urkopplad)?

13. L
    Medlem Nivå 1
    Dom är programmerade som urkopplade 1-7 sen har jag sabotagekontakten på 8an fysiskt och resterande trådlösa deckare men som sagt visar fortfarande sektion 1-7 i appen.

14. J
    Husägare · Nivå 10
    Jag vet faktiskt inte. Appen är skitdålig i jämförelse med många andra larm så är ju inte direkt förvånad. T.ex. så får man inget meddelande om man tappar larmsändare förens den är återställd.

15. A
    Husägare Nivå 3