Har en altan med rabatt direkt inpå. Håller på att måla och skulle vilja sätta en hög plåt från där dropplåten sitter idag, till ner mot rabatten. (Se bild).
Jag vattnar ju och träet blir blött, så tänkte skydda med en rejäl plåt... Finns såna plåtar och vad kan dom heta? Jag hittar bara ca 15 cm breda till takavrinning...

• Trävägg med horisontella plankor, gröna blad i förgrunden, kontrast mellan natur och människobyggd struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Växter vid brun trävägg, fönster, otydlig spegling, grönt, utomhus, dagsljus, fuktig yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller så åker du till en plåtslagarfirma och ber dem tillverka sådan i den dimensionen du behöver.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
J Jan_G skrev:
Kan det vara ståndskiva som efterfrågas =
[länk]
De finns i olika höjder, här 150 mm.
Tittade på den, men jag behöver ju en som är ca 40 cm...
A AndersS skrev:
Eller så åker du till en plåtslagarfirma och ber dem tillverka sådan i den dimensionen du behöver.
Absolut den bästa lösningen, men troligen för dyr för mig...🙉

E
HusabergMia HusabergMia skrev:
Tittade på den, men jag behöver ju en som är ca 40 cm...

Absolut den bästa lösningen, men troligen för dyr för mig...🙉
Det är oftast ungefär samma pris som att köpa motsvarande i butiken. Den enda skillnaden är att det blir exakt mått och att dom kan förbereda med överlapp så det blir tätt i skarvarna.

• Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
E epw skrev:
Det är oftast ungefär samma pris som att köpa motsvarande i butiken. Den enda skillnaden är att det blir exakt mått och att dom kan förbereda med överlapp så det blir tätt i skarvarna.
Då ska jag ändå kolla upp det! Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.