Hej!
Upptäckte just att det droppar från en koppling vid inkommande vatten.
Vad gör jag nu? Är det akut? Vågar jag låta det droppa tills på måndag? Eller måste jag stänga av vattnet omedelbart?
Är det nån idé att kontakta mitt försäkringsbolag? Eller ska jag ringa röris direkt?
Tacksam för all hjälp.
/koppla
Upptäckte just att det droppar från en koppling vid inkommande vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad gör jag nu? Är det akut? Vågar jag låta det droppa tills på måndag? Eller måste jag stänga av vattnet omedelbart?
Är det nån idé att kontakta mitt försäkringsbolag? Eller ska jag ringa röris direkt?
Tacksam för all hjälp.
/koppla
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Ställ en hink under som samlar upp dropparna och ring en rörkrökare på måndag.
Det är inte ett försäkringsärende.
Det är inte ett försäkringsärende.
Det är ingen som helst brådska. Droppar det bara litegrann, kan du ha din hink där i åratal. Det är dessutom ett utmärkt jobb för den potensionelle rörläggaramatören att pröva sina vinnar på. Ett utmärkt "gördetsjälvjobb", med andra ord.
Staffan
Staffan
Det är en galvad rörmuff som läcker. Vete tusan varför de har satt in den där. Byt ut den till en muff och bussning i mässing istället.
Om den där avkalkaren är demonterad så kan du ta bort lyran och dra ett rakt rör istället.
Om den där avkalkaren är demonterad så kan du ta bort lyran och dra ett rakt rör istället.
Tack! Jag har funderat på varför det var en sån konstig böj där. Bra att veta att den kan tas bort.L lordi skrev:
Klicka här för att svara
