Om du menar vatten i kranen så är svaret nej.
Värmesystemet har cirkulerande vatten precis som i en bils kylsystem.
Du behöver stänga av och tömma värmesystemet (om du inte har avstängningsventiler så att du kan isolera denna sektion) så att den del du vill byta ut ligger ovanför vattnnivån i systemet.
Värmesystemet har cirkulerande vatten precis som i en bils kylsystem.
Du behöver stänga av och tömma värmesystemet (om du inte har avstängningsventiler så att du kan isolera denna sektion) så att den del du vill byta ut ligger ovanför vattnnivån i systemet.
Kan inte mycket om bostadsrättsföreningar men mycket av ventilation, värme och el i husen ägs och underhålls av föreningen, inte av enskild lägenhetsinnehavare. Så steg 1 kan ju vara att ställa en låda under och läsa lite stadgar och annan dokumentation. Chansen finns ju att detta är föreningens ansvar så du inte behöver göra mer än kräva åtgärd.
Förening?
I en brf är det ju vanligt att föreningen äger rör och element. Är det ens ditt ansvar att laga?
I vår brf (lägenhet) blev det ca 2cm vatten på hela golvet i källaren när någon idiot bröt loss ett element och således tömde hela radiatorkretsen. Jag skulle inte chansa på handdukar...
I en brf är det ju vanligt att föreningen äger rör och element. Är det ens ditt ansvar att laga?
I vår brf (lägenhet) blev det ca 2cm vatten på hela golvet i källaren när någon idiot bröt loss ett element och således tömde hela radiatorkretsen. Jag skulle inte chansa på handdukar...
En välutrustad VVS-firma har frysmaskin så man kan sektionera bort den delen.D Derbyboy skrev:
https://www.facebook.com/watch/?v=2124588951158324
https://www.koppar.com/wp-content/uploads/2017/01/Rörfrys_SE.PDF
Jag ska inte göra detta själv!!
ringt röris, någon växel typ.
Växeln: ja de kan komma imorgon.de ringer 30 min innan.
Jag: ok, behöver de stänga av vattnet?
växeln: den bedömningen görs på plats.
nu försöker jag kratta managen
ringt röris, någon växel typ.
Växeln: ja de kan komma imorgon.de ringer 30 min innan.
Jag: ok, behöver de stänga av vattnet?
växeln: den bedömningen görs på plats.
nu försöker jag kratta managen