Hej!
Har ett droppande radiatorkoppel från Danfoss till en Korado 22-6012 Klasik. Det är den undre muttern på radiatorkopplet som sitter fast i radiatorn som droppar (där returvattnet kommer ut). Hur skruvar jag åt den? Muttern är ju rund...
Radiatorkoppel: http://products.danfoss.se/productd...lade-ventiler/2-rors-radiatorkoppel/013g6604/
Samt, vad använder jag för verktyg för att skruva åt den läckande nedre muttern på nedanstående bild?
Har ett droppande radiatorkoppel från Danfoss till en Korado 22-6012 Klasik. Det är den undre muttern på radiatorkopplet som sitter fast i radiatorn som droppar (där returvattnet kommer ut). Hur skruvar jag åt den? Muttern är ju rund...
Radiatorkoppel: http://products.danfoss.se/productd...lade-ventiler/2-rors-radiatorkoppel/013g6604/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samt, vad använder jag för verktyg för att skruva åt den läckande nedre muttern på nedanstående bild?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Anslutningen på första bilden spänner man innan radiatorn monteras. Det passar med en stor insexnyckel (minns inte storlek) inuti. Sen ska o-ringen täta mot radiatorn. Man får vara noga att det inte är färgrester i mellan.
Pluggen på andra bilden är bara en plastplugg som används som skydd under lackering av radiatorn. Den tål inget tryck, och måste bytas till en metallplugg med oringstätning. Ofta säljs dem i kit, med en plugg och en luftnippel till den övre anslutningen. Många tillverkare skickar med dessa.
Pluggen på andra bilden är bara en plastplugg som används som skydd under lackering av radiatorn. Den tål inget tryck, och måste bytas till en metallplugg med oringstätning. Ofta säljs dem i kit, med en plugg och en luftnippel till den övre anslutningen. Många tillverkare skickar med dessa.
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Tack!lordi skrev:Anslutningen på första bilden spänner man innan radiatorn monteras. Det passar med en stor insexnyckel (minns inte storlek) inuti. Sen ska o-ringen täta mot radiatorn. Man får vara noga att det inte är färgrester i mellan.
Aha. Jo, det satt ju fast såna pluggar där jag kopplat in radiatorkopplet, så jag får använda dem helt enkelt.
Jo, jag såg på monteringsanvisningen för radiatorkopplet att anslutningen skulle skruvas fast med insexnyckel 10 mm. Bara att koppla loss radiatorkopplet och göra om och rätt!
Återigen, stort tack!
Klicka här för att svara