Hej
Efter 33 år börjar både duschblandare och vattenfatsblandare läcka.
Lösning?
Jo, dra den från kallvattensläget till lite varmare när kranen är avstängd.
Det började droppa för 3 år sen, men som sagt, lämnar jag inte vredet i kallaste läget så läcker det inte.
/Workingclasshero

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hej
Efter 33 år börjar både duschblandare och vattenfatsblandare läcka.
Lösning?
Jo, dra den från kallvattensläget till lite varmare när kranen är avstängd.
Det började droppa för 3 år sen, men som sagt, lämnar jag inte vredet i kallaste läget så läcker det inte.
/Workingclasshero
Ja, det varierar ganska mycket beroende på kranens position. Men det gäller att få med sig hela familjen :)

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Magnus E K
H hempularen skrev:
Jag tänker att förutsatt att man kan välja en blandare som passar direkt till de bef. kopplingarna. Så går det i princip på 10 minuter att byta en blandare också.

Strulfaktorn är om man även måste byta kopplingarna på de matande rören. Men kan man undvika det så går det väldigt snabbt att byta blandaren, och det är väl oftast inte hela världemn att byta kopplingarna också, men så blir rören kanske för korta när man kapat bort bef koppling osv.
Bara att lossa gamla blandaren från handfatet och få dit den nya skulle ta mig en vecka och kräva inköp av nya verktyg. (Kanske enklare att byta hela handfatet.) Något nyare blandare än på bilden.

Det löste sig (tills vidare) genom att jag bytte innerdelen mellan våra två blandare. Mirakulöst nog fungerade det bytet och ingen av blandarna droppar numera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.