Hej!
Har fått ett litet problem att det droppar från några ställen i dessa rör som kommer från pumpen och ska tillbaka ut i poolen. (De går så där för att kunna passera värmaren.)
(De började bara läcka helt plötsligt, kanske på grund av tryckförändring eller så?)
Men hur tätar jag dom? Droppandet gör att pumpens tryck är sämre + vatten i källaren då.
Kan jag lösa detta själv eller bör jag ta in en rörmokare?
Har fått ett litet problem att det droppar från några ställen i dessa rör som kommer från pumpen och ska tillbaka ut i poolen. (De går så där för att kunna passera värmaren.)
(De började bara läcka helt plötsligt, kanske på grund av tryckförändring eller så?)
Men hur tätar jag dom? Droppandet gör att pumpens tryck är sämre + vatten i källaren då.
Kan jag lösa detta själv eller bör jag ta in en rörmokare?
En temporär lösning är att dra gummi, t.ex. från en uppklippt cykelslang runt röret och fixera med slangklämma. Det kan minska läckaget till något som är hanterbart. Den långsiktiga lösningen är nog att, som Demmpa säger, göra om rördragningen. Det kan man göra själv om man är lite händig.
Klicka här för att svara

