45 552 läst ·
128 svar
46k läst
128 svar
Drömmen om slottet. TV4
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Jag tycker också köket såg väldigt ogenomtänkt ut...
Och vad var det för brunn de skulle gjuta in?
Och det såg ju ut som han lade marmorplattorna på golvgips?
Och vad var det för brunn de skulle gjuta in?
Och det såg ju ut som han lade marmorplattorna på golvgips?
Golvbrunn kan man väl ha i ett kök?Dan_Johansson skrev:
Klinkers på golvgips har de lagt i liten en del av hallen hos mig. Plattorna vickar loss och fogarna spricker. Byggaren sa att det är normalt att lägga plattor på golvgips. Jag gissar på din kommentar att det kanske inte är det?
För mig tappade tyvärr Noblessa i värde för det köket var helt ärligt riktigt dåligt i nyttjande av arbetsyta och som ovan skrivet, helt fel i stil.
Den som ritade köket måste haft en dålig dag, och att blanda rostfri kyl/frys, glansvita luckor och äggvit spis.. nja!
Handtagen är väl det enda snygga mot tegelväggen..
Den som ritade köket måste haft en dålig dag, och att blanda rostfri kyl/frys, glansvita luckor och äggvit spis.. nja!
Fast spisen var ju skitsnygg. De borde ha gjort resten i den stilen.Mazen skrev:
För mig tappade tyvärr Noblessa i värde för det köket var helt ärligt riktigt dåligt i nyttjande av arbetsyta och som ovan skrivet, helt fel i stil.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Frågan är vad de egentligen gjort själva?
Det jag kommer ihåg är typ:
-målat sjöboden
-”fixat” bryggan
-kladdat lite färg på fasaden
-light-renoverade badrummet till viss del?
-skruvat gles och lagt golvvärmeplåtar
Det känns ju även tråkigt med den fula takombyggnaden, om man jämför med originalet, vilket jag heller inte tror de gjort.
Även tråkigt att de inte körde på originalstukaturerna när de till och med hade ritningar.
Så i slutändan känns det mest som de projektleder bygget?
Det jag kommer ihåg är typ:
-målat sjöboden
-”fixat” bryggan
-kladdat lite färg på fasaden
-light-renoverade badrummet till viss del?
-skruvat gles och lagt golvvärmeplåtar
Det känns ju även tråkigt med den fula takombyggnaden, om man jämför med originalet, vilket jag heller inte tror de gjort.
Även tråkigt att de inte körde på originalstukaturerna när de till och med hade ritningar.
Så i slutändan känns det mest som de projektleder bygget?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Klart man "kan" ha en brunn, men den såg ju väldigt "storkök/industriell' ut? Och resten av köket var ju bara standard? Och marmor på gips vill man väl inte blöta ner i onödan?osiris skrev:
Att jag reagerade gipset var mest för att det pratade om att bila upp brunnen och gjuta om den... Varför göra så många moment, både gjuta och lägga gips? Beror på att han lägger golvvärmen på gles kanske?
Personligen tycker jag inte man ska döma för tidigt, vi har ju inte sett helheten än.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg