Jag tycker också köket såg väldigt ogenomtänkt ut...

Och vad var det för brunn de skulle gjuta in?
Och det såg ju ut som han lade marmorplattorna på golvgips?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag tycker också köket såg väldigt ogenomtänkt ut...

Och vad var det för brunn de skulle gjuta in?
Och det såg ju ut som han lade marmorplattorna på golvgips?
Golvbrunn kan man väl ha i ett kök?

Klinkers på golvgips har de lagt i liten en del av hallen hos mig. Plattorna vickar loss och fogarna spricker. Byggaren sa att det är normalt att lägga plattor på golvgips. Jag gissar på din kommentar att det kanske inte är det?

Alla har ju sin egen stil, men nog var köket i det tråkigaste laget när man bor så pampigt! Marmorplattorna var jättefina men helt släta luckor och några kopparhandtag? Tråkigt...

Carro_D Carro_D skrev:
Alla har ju sin egen stil, men nog var köket i det tråkigaste laget när man bor så pampigt!
Troligen en ekonomisk fråga, eftersom det är så mycket annat som skall fixas på slottet.

• Gilla
Carro_D
  • Laddar…
För mig tappade tyvärr Noblessa i värde för det köket var helt ärligt riktigt dåligt i nyttjande av arbetsyta och som ovan skrivet, helt fel i stil.
Den som ritade köket måste haft en dålig dag, och att blanda rostfri kyl/frys, glansvita luckor och äggvit spis.. nja!

Handtagen är väl det enda snygga mot tegelväggen..

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Är köket på något sätt sponsrat av Noblessa och de därmed tagit något ur sitt lågprissortimentet?
Visades ju rätt mycket deras logotyp i detta avsnitt.

thomas33 thomas33 skrev:
Är köket på något sätt sponsrat av Noblessa och de därmed tagit något ur sitt lågprissortimentet?
Visades ju rätt mycket deras logotyp i detta avsnitt.
Känns så, men varför vilja sänka sitt varumärke med att visa det sämsta??

Mazen Mazen skrev:
Känns så, men varför vilja sänka sitt varumärke med att visa det sämsta??
Kanske någon på ekonomiavdelningen som inte förstod värdet att visa upp något bättre?

Mazen Mazen skrev:
För mig tappade tyvärr Noblessa i värde för det köket var helt ärligt riktigt dåligt i nyttjande av arbetsyta och som ovan skrivet, helt fel i stil.
Den som ritade köket måste haft en dålig dag, och att blanda rostfri kyl/frys, glansvita luckor och äggvit spis.. nja!

Handtagen är väl det enda snygga mot tegelväggen..
Fast spisen var ju skitsnygg. De borde ha gjort resten i den stilen.

osiris osiris skrev:
Fast spisen var ju skitsnygg. De borde ha gjort resten i den stilen.
Den kan inte Noblessa ta äran åt sig, och med valet av vita luckor så borde den haft en annan färg. Men skit snygg . Ja!

2 diskmaskiner i ett kök?? Skulle de inte hålla i pengarna?
Köket är inte ett slottskök, riktigt synd. "Husets hjärta" hmmm
Däremot är ju stuckaturerna riktigt snygga

• Gilla
Carro_D
  • Laddar…
richardtenggren
Frågan är vad de egentligen gjort själva?
Det jag kommer ihåg är typ:
-målat sjöboden
-”fixat” bryggan
-kladdat lite färg på fasaden
-light-renoverade badrummet till viss del?
-skruvat gles och lagt golvvärmeplåtar

Det känns ju även tråkigt med den fula takombyggnaden, om man jämför med originalet, vilket jag heller inte tror de gjort.
Även tråkigt att de inte körde på originalstukaturerna när de till och med hade ritningar.

Så i slutändan känns det mest som de projektleder bygget?

• Gilla
fremax
  • Laddar…
osiris osiris skrev:
Golvbrunn kan man väl ha i ett kök?

Klinkers på golvgips har de lagt i liten en del av hallen hos mig. Plattorna vickar loss och fogarna spricker. Byggaren sa att det är normalt att lägga plattor på golvgips. Jag gissar på din kommentar att det kanske inte är det?
Klart man "kan" ha en brunn, men den såg ju väldigt "storkök/industriell' ut? Och resten av köket var ju bara standard? Och marmor på gips vill man väl inte blöta ner i onödan?

Att jag reagerade gipset var mest för att det pratade om att bila upp brunnen och gjuta om den... Varför göra så många moment, både gjuta och lägga gips? Beror på att han lägger golvvärmen på gles kanske?

• Gilla
nevinator
  • Laddar…
Personligen tycker jag inte man ska döma för tidigt, vi har ju inte sett helheten än.

trähandtag trähandtag skrev:
Personligen tycker jag inte man ska döma för tidigt, vi har ju inte sett helheten än.
Det enda dåliga egentligen är ju själva tv-produktionen ... Att de gör vissa saker i konstig ordning beror väl mest på att de är glada amatörer, och att de gjorde mer själva i början....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.