80 333 läst ·
239 svar
80k läst
239 svar
Drömbadrummet som blev en mardröm
Ja, nu ska vi inte dra för stora växlar, men visst fick även jag känslan att "Gäst" "vet" väldigt mycket om allt fiffel beställaren har och inte har gjort...Helene67 skrev:
Gäst skrev:Det är tydligen inte första gången som ägaren Kenneth gör detta, han har tydligen reklamerat flera jobb tidigare för att slippa betala fakturorna.
Sedan är det ganska dumt för hans del att lämna ut information på denna sida eftersom ha enligt skattemyndigheten utnyttjat rotavdrag vid ett flertal tillfällen för flera fastigheter som han hyr ut.
Enligt skattemyndigheten så kan rot utnyttjas om, (detta är bara delar av villkoren):
Du måste äga bostaden under den period arbetet utförs = Check
För att utnyttja rotavdraget måste du helt eller delvis bo i bostaden där tjänsten utförs, dvs (permanentbostad eller sommarstuga) men om man då hyr ut fastigheten och bor på annan adress så kan han ligga ganska pyrt till om skattemyndigheten bestämmer sig för att göra en granskning.[/QUOTE
Vi har aldrig reklamerat ett jobb tidigare, någonsin. Så vi undrar var dessa uppgifter kommer ifrån.
Jag tar åt mig lite där som "Gäst", och naturligtvis så vet jag mycket mer. Vill tillägga att jag inte har något gemensamt med byggföretaget ifråga men tycker att man inte skall måla fan på väggen innan alla fakta ligger på bordet.hevi skrev: