Helene67 skrev:
Och sen skyller på alla andra än sig själva,går in som GÄST här och börjar hitta på lögner....Det finns inge sanning i nåt de varken gör eller säger.Under all kritik!
Ja, nu ska vi inte dra för stora växlar, men visst fick även jag känslan att "Gäst" "vet" väldigt mycket om allt fiffel beställaren har och inte har gjort...

• Gilla
henric78 och 3 till
  • Laddar…
Nej,de har inte det...nu går de in som gäst och börjar hitta på ännu fler lögner...

Inget alls stämmer,det vet jag som bor i huset i fråga..Men mardrömmen tar väl slut nån gång....

Den som vill ha mer "kött" så finns det att få.Bara fråga efter min e-post

G
Gäst skrev:
Det är tydligen inte första gången som ägaren Kenneth gör detta, han har tydligen reklamerat flera jobb tidigare för att slippa betala fakturorna.

Sedan är det ganska dumt för hans del att lämna ut information på denna sida eftersom ha enligt skattemyndigheten utnyttjat rotavdrag vid ett flertal tillfällen för flera fastigheter som han hyr ut.

Enligt skattemyndigheten så kan rot utnyttjas om, (detta är bara delar av villkoren):
Du måste äga bostaden under den period arbetet utförs = Check
För att utnyttja rotavdraget måste du helt eller delvis bo i bostaden där tjänsten utförs, dvs (permanentbostad eller sommarstuga) men om man då hyr ut fastigheten och bor på annan adress så kan han ligga ganska pyrt till om skattemyndigheten bestämmer sig för att göra en granskning.[/QUOTE

Vi har aldrig reklamerat ett jobb tidigare, någonsin. Så vi undrar var dessa uppgifter kommer ifrån.

😩 Ja en mardröm

Det gör INTE vi

Ja det undrar jag med var det kommer från....Känner igen meningen med ROT från Gävle Byggelites sida...

G
hevi skrev:
Ja, nu ska vi inte dra för stora växlar, men visst fick även jag känslan att "Gäst" "vet" väldigt mycket om allt fiffel beställaren har och inte har gjort...
Jag tar åt mig lite där som "Gäst", och naturligtvis så vet jag mycket mer. Vill tillägga att jag inte har något gemensamt med byggföretaget ifråga men tycker att man inte skall måla fan på väggen innan alla fakta ligger på bordet.

Skulle aldrig falla oss in att dra alla över en kam och jag tror ni seriösa inte dras med i såna här skitföretag,de rensar sig själva bra bara.

All fakta har vi ja...som är drabbad,sen tycker jag inte att man ska säga nåt när all fakta är presenterad.Vill du ha mer fakta så har du ju numret...

Företaget hade sagt att en hel yttervägg va skadad vilket INTE va fallet....

G
Helene67 skrev:
Företaget hade sagt att en hel yttervägg va skadad vilket INTE va fallet....
Vad sade försäkrinsbolaget ?

Beställaren har inte gjort fel...

G
gäst skrev:
Vad sade försäkrinsbolaget ?
Bytte dom hela väggen ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.