Haha vilka luffare det där är. Kolla bilderna i besiktningen.. Knappast hantverkare.

• Gilla
mg765 och 2 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Nu kom jag hem och kunde från datorn titta lite bättre och går man in och tittar på protokollet och resten av bilderna där så tror jag snart att jag dör.

Att ens uttala sig om att det är rätt utfört som de gjort är ju fruktansvärt och man lider verkligen med folk som utsätts för sådana här klåpare för i detta fallet kan de inte komma med en enda rimlig förklaring som kan bli accepterad.

Absolut INTE ett rätt någonstans.
Det ser ju fruktansvärt ut.

• Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
De är ju varken anslutna till BKR eller GVK.
Bolaget bildades och fick f-skatt så sent som 20150922.
De kan ju knappast varit och kollat referensobjekt heller känns det som.

Så man undrar verkligen vad som fått kunden att anlita detta företag. :(

Paul-Staffanstorp skrev:
Så man undrar verkligen vad som fått kunden att anlita detta företag. :(
Ett lågt pris?!

Titta! dom ska bara ha 90 lusingar för ett jobb som fbolaget säger kostar 400... Guuu så jättebra, dom tar vi.
Varningssignal 1. Om nåt verkar vara för bra för att vara sant, så är det för bra för att vara sant.

• Gilla
henric78 och 4 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Ligger nog en del i detta och ibland kan man nästan vara så elak så man kan tycka att folk får skylla sig själva... men ändå gör det ont i kroppen på en att folk utsätts för sådana här människor.

• Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Det beklagliga är att de inte ens orkat kolla vad som gäller för att ett badrum skall vara våtrumssäkrat enligt gällande regler. En genomläst broschyr från leverantör av våtrumsmaterial hade troligen gett ett mycket bättre resultat.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag blir mest förundrad över vilka människor det finns. Vad är meningen med att åta sig ett jobb likt detta, och sedan utföra det på detta sätt. Att göra ett badrum är enkelt, man kan inte skylla på okunskap. Även om man inte är certifierad finns alla regler lätt åtkomliga.
Det finns knappas heller någon kostnadsbesparing i att utföra det som i det aktuella fallet, jämfört med hur det ska vara. Man vet att det inte kommer att bli godkänt. Har man tur slipper man undan ett dåligt rykte. Har man otur förlorar man en jäkla massa pengar, samt blir svartlistad.
Så vad i helsike är vinsten?

Jag är själv hantverkare, och förstår inte hur vissa idioter tänker.
Trodde de att ingen skulle märka att toalettavlopp saknas...

• Gilla
henric78 och 8 till
  • Laddar…
Tänka? Nej nej, full på jobbet , jawohl, skål!

• Gilla
Helene67
  • Laddar…
T
PO_ skrev:
Och mina nära och kära undrar varför jag inte tar in hantverkare till hjälp.....
Skojar du eller? Det är ju för fan inga hantverkare som figurerar i artikeln, utan vanliga lallare!

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
G
Jag tycker att man ska ha lite mera kött på benen innan man kriterier företaget kunden ifråga har kört ett räv spel mot företaget mm

Bygg e lite, funderar lite o drick e lite.
Men på första bilden verkar fallet vara mot golvbrunnen, så det har de i alla fall byggt rätt!
Jösses, dessa är inte ens värda att kallas lallare, fy på dig tank77, du har precis dissat en hel underkår!:rolleyes:

• Gilla
Helene67
  • Laddar…
G
Om man kontinuerligt tar in hantverkare för att färdigställa 80 procent av jobbet för att sedan ställa in betalningarna och säga att man inte är nöjd så anser inte jag att beställaren är särskilt trovärdig.

Tror inte att ALLA hantverkare kan vara så dåliga.

G
Gäst skrev:
Om man kontinuerligt tar in hantverkare för att färdigställa 80 procent av jobbet för att sedan ställa in betalningarna och säga att man inte är nöjd så anser inte jag att beställaren är särskilt trovärdig.

Tror inte att ALLA hantverkare kan vara så dåliga.
Det blir så mycket billigare att göra klart de sista procenten även om man måste göra om en del

Även om beställaren har gjort stora fel så får man för i hel.... inte göra så uselt ifrån sig, kanske dags att återanvända påskriset, på båda parter, så det blir lika fördelat på idiotin!

AG A skrev:
Jag blir mest förundrad över vilka människor det finns. Vad är meningen med att åta sig ett jobb likt detta, och sedan utföra det på detta sätt.
Enkla pengar för profitörer med flexibel moral är anledningen. Jag vet inget om företaget som omnämns i artikeln men generellt kan man säga att tyvärr gör regler och lagar kring företagande och ansvar att det är tämligen riskfritt att pyssla med lurendrejeriverksamhet i Sverige.

Det finns rätt gott om kunder som inte riktigt har koll eller förmåga till kritiskt tänkande i alla lägen när man erbjuds ett en kalasdeal. När väl kunden börjar ana oråd och fakturorna börjar ifrågasättas har man redan satt sprätt på pengarna, en målvakt som ägare och nästa bolag igång.

Är dom lite mer slipade så ser dom till att köpa ett bolag som varit igång ett antal år -det kan vara en korvkiosk eller någon som kört som IT-konsult i en massa år men som nu tömt bolaget på pengar och vill avveckla, sådant betalar man lite extra för, för när du ändrat verksamhet till vad du nu vill att företaget ska syssla med ser det ut som om du gjort det i många många år, och det ger ju ett mycket seriöst intryck när lite mer pålästa presumtiva kunder gör sin research...

• Gilla
henric78 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.