Halloj alla!
Jag skulle tappa ut lite vatten ur hydroforen och trycka i lite luft eftersom nivåröret var fyllt med bara vatten. Jag lyckades då dra av ett rör som någon innan mig satt dit i botten med kran osv så nu är hydroforen helt tom med ett hål i botten, se bilder. Jag har inget verktyg eller hylsa som kommer runt den skruven, gissar på 34mm hylsa för den så jag kan inte få loss den idag, får dra iväg och köpa lite verktyg i morgon. Finns det någon som har något tips på var jag kan köpa någon slags plugg att skruva in istället så jag åtminstone kan få igång vattnet här i morgon :) Det är en 300 liters hydrofor. Så klart inte lätt att se vad det är för typ av gängor osv innan jag fått bort nuvarande skruv men tänkte om någon visste på rak arm.. Tack på förhand!

• IMG_3987.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3986.JPG
    Skapa konto
  • IMG_3985.JPG
    Skapa konto
Det skulle vara att tälja till en plugg i trä och slå in. Kan inte skada i alla fall. Vira in den i gängtejp veta.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
H Håbbe01 skrev:
Finns pluggar
[länk]
Med lite gängtejp borde funka

Du har nog en R32 eller R25 Gänga
Snyggt, stort tack! Dom var ju väldigt billiga så får väl köpa en av varje och se vad som passar! Tack igen! :)

• Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
P PerOF skrev:
Det skulle vara att tälja till en plugg i trä och slå in. Kan inte skada i alla fall. Vira in den i gängtejp veta.
Det var ju också ett väldigt bra förslag, det gör jag om inte någon av pluggarna från Biltema passar, tack! :)

Sådärja, ett par turer till Biltema (glömde givetvis gängtejp) och nu håller den tätt! Stort tack för tipset och hjälpen! Nu har jag ju dock ingen avtappningskran längre vilket är lite jobbigt så får nog köpa lite andra böjar osv och sätta dit tillsammans med en kran. Det roliga blir väl att tömma hydroforen inför en sån övning, vet inte hur mycket man får ut genom att öppna dom vanliga kranarna innan man vågar släppa pluggen igen :)

Edit: R25 var det! :)

• IMG_3990.JPG
    Skapa konto
  • Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.