2 464 läst ·
34 svar
2k läst
34 svar
Driver polis och åklagare mål med litet straffvärde?
Har Ni kommit fram någonstans i diskussionen om uppsåt?
Plåthuset har påpekat en hel del matnyttigt. Plåthuset har enligt mig en väldigt hög trovärdighet gällande juridik.
Jag misstänker att han har rätt även i detta fall...
Vissa andra här anser sig alltid ha rätt. Detta brukar resultera i en underbart långtråd. Jag är glad att jag lyckats hålla mig utanför!
Heja Mig!
Plåthuset har påpekat en hel del matnyttigt. Plåthuset har enligt mig en väldigt hög trovärdighet gällande juridik.
Jag misstänker att han har rätt även i detta fall...
Vissa andra här anser sig alltid ha rätt. Detta brukar resultera i en underbart långtråd. Jag är glad att jag lyckats hålla mig utanför!
Heja Mig!
Polis och åklagare älskar att driva mål där det inte finns något brottsoffer. Har någon blivit misshandlad, våldtagen, rånad eller bestulen så är det inte lika intressant och läggs oftast ner rätt snabbt.thomasx skrev:
Själv ser jag det nog snarare som att polisen hellre driver mål mot vanliga Svenssons som är "enkla targets".mnils skrev:
Men annars är jag tyvärr nödd att hålla med dig om att man får en känsla att det är som du säger.
Jag har en bekant som blivit utsatt för såväl hot som utpressning och där det finns en hel del bevis att gå på, men det blev nedlagt. Sedan har jag en annan som polisen vill sätta dit för fortkörning fastän de har lite problem i det ärendet, men det vägrar de minsann att lägga ned. Det bygger tyvärr inget större förtroende, när de låter grovt kriminella löpa fritt och jagar Svenssons med ljus och lykta. (jo, den som ägnade sig åt utpressning är grovt kriminell, känd både hos polisen och kriminalvården). Bägge dessa bekanta är för övrigt vanliga Svenssons.
Klicka här för att svara