lars_stefan_axelsson skrev:
Den läser jag gärna. Vilken dom är det?
Den ska jag nog kunna leta fram, återkommer senare i em om det.

O
Har Ni kommit fram någonstans i diskussionen om uppsåt?
Plåthuset har påpekat en hel del matnyttigt. Plåthuset har enligt mig en väldigt hög trovärdighet gällande juridik.
Jag misstänker att han har rätt även i detta fall...
Vissa andra här anser sig alltid ha rätt. Detta brukar resultera i en underbart långtråd. Jag är glad att jag lyckats hålla mig utanför!

Heja Mig!

P
thomasx skrev:
För er som tror att polis och åklagare inte driver mål med väldigt litet straffvärde

[länk]
Polis och åklagare älskar att driva mål där det inte finns något brottsoffer. Har någon blivit misshandlad, våldtagen, rånad eller bestulen så är det inte lika intressant och läggs oftast ner rätt snabbt.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
mnils skrev:
Polis och åklagare älskar att driva mål där det inte finns något brottsoffer. Har någon blivit misshandlad, våldtagen, rånad eller bestulen så är det inte lika intressant och läggs oftast ner rätt snabbt.
Själv ser jag det nog snarare som att polisen hellre driver mål mot vanliga Svenssons som är "enkla targets".
Men annars är jag tyvärr nödd att hålla med dig om att man får en känsla att det är som du säger.

Jag har en bekant som blivit utsatt för såväl hot som utpressning och där det finns en hel del bevis att gå på, men det blev nedlagt. Sedan har jag en annan som polisen vill sätta dit för fortkörning fastän de har lite problem i det ärendet, men det vägrar de minsann att lägga ned. Det bygger tyvärr inget större förtroende, när de låter grovt kriminella löpa fritt och jagar Svenssons med ljus och lykta. (jo, den som ägnade sig åt utpressning är grovt kriminell, känd både hos polisen och kriminalvården). Bägge dessa bekanta är för övrigt vanliga Svenssons.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.