Har köpt en lampa där det sitter ett ej dimbart drivdon. Detta drivdon är märkt 13-18W, 50-60HZ, DC 40-63V , 300mA.

Jag skulle vilja ha ett dimbart drivdon istället. Skulle jag kunna byta ut detta mot ett dimbart med följande märkning?

15W 16W 18W 20W 22W 24W SCR dimming LED Driver, dimmable led transformer, Input:AC200-240V,Output DC45-84V 300mA

Redigerat:
Det borde gå bra. Jag antar att det nya drivdonet är inställbart och ger 15 W vid 300 mA? Du kommer kanske att ligga ganska nära den undre gränsen för vad detta drivdon ger, så strömmen kanske blir en aning hög men det bör på sin höjd förkorta livslängden lite.

Tänk på att det inte är säkert att LED-ljuskällan är dimbar, då hjälper det inte med ett dimbart drivdon.

Ajfan, trodde alla var det och att det bara hängde på drivdonet. Hur ser man det?

Eftersom ditt system består av LED och drivdon för konstant ström så ska det inte vara några problem att dimma (bara du har ett drivdon som stöder dimring). Det är LED-lampor för konstant spänning som kan ha problem med dimringen eftersom dessa lampor har ett inbyggd drivdon i sockeln som inte alltid reagerar så bra på en dimmer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.