Har fått problem med mitt dricksvatten, blir grumligt/vitt som försvinner snabbt men också svarta prickar som inte försvinner.. Är detta något man ska åtgärda på något sätt? Har en 5 månaders grabb hemma också så om man vågar blanda hans mat med vattnet?

Det "vita", om man tittar väldigt noga kan det möjligen vara luftbubblor du ser ?? Det svarta mangan som ekblom säger

Läst där också och gjort ett test där för någon månadsen som då va godkänt. Men då hade jag inte prickarna O grumliga.. Trodde först det var gamla hydrofortanken som rostat sönder o att det svarta kunde vara rost? så jag köpte ny men samma problem ändå..

Jag får sånt problem någon gång om året o då backspolar jag systemet några timmar o sen använder jag inte vattnet på 12-24 timmar så brukar det funka för min del. Har borra.

Låter som mangansläpp, testa att skruva bort silen i kökskranen och joxa upp fingret. Blir du svart och lite oljig är det mangan.
Det kan också vara (om än ovanligt) skifferolja.

Ta en ackrediterad analys så du vet om vattnet är tjänligt till grabben.
Antingen alcontrol el. Eurofins. Vattenanalys gör inte kompletta analyser enl. Rekomendationer från livsmedelsverket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.