47 848 läst ·
77 svar
48k läst
77 svar
Dremel - bästa varianten?
Härligt, hur löster du det med laddning? Är väll annan kontakt, köpte du någon slags omvanldare?
Såg att 8200 dremmeln väger ca 600gram, känns den tung eller mer stabil för det?
Har du den med väska eller låda? Får det isåfall plats med extra grejer så som ett till batteri osv?
Såg att 8200 dremmeln väger ca 600gram, känns den tung eller mer stabil för det?
Har du den med väska eller låda? Får det isåfall plats med extra grejer så som ett till batteri osv?
Fick en låda med den, samt en del extra grejer. Har en trafo för laddaren, trodde att det skulle vara en world laddare men tji fick man.
Den är tung, men det är då en stor motor i den kan jag lova. Har 3 batterier totalt, mest för att köra multimastern men tycker att de håller sjukt bra iaf. Hela maskinen andas kvalitet iaf, särskilt i jämförelse.
Den är tung, men det är då en stor motor i den kan jag lova. Har 3 batterier totalt, mest för att köra multimastern men tycker att de håller sjukt bra iaf. Hela maskinen andas kvalitet iaf, särskilt i jämförelse.
Bosch äger väl både Dremel och Milwakee. Men Dremel och Milwakee går inte att ladda i samma laddare. Konstiga är att jag har hört mycket bra om Milwakee men det känns inte som det är i samma klass som Dremel iaf.
Dock i denna review http://www.coptool.com/blog/2010/06/dremel_8200_cordless_rotary_to.html verkar det stämma att det går.
Dock i denna review http://www.coptool.com/blog/2010/06/dremel_8200_cordless_rotary_to.html verkar det stämma att det går.
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
Hej
Bollar upp den här tråden igen. Funderar på att köpa en Dremel och väljer mellan den 8200 som lovprisas ovan och modell 4000, dvs den kraftigaste sladdrivna med 175W effekt.
Finns det några starka åsikter här om huruvida man skall välja den ena eller den andra? Är sladden i vägen när man jobbar med en nätansluten maskin? Hur länge räcker batteriet i en 8200? Jag kommer uteslutande använda den hemma i mitt eget hus så tillgången på väggurtag är god.
Tacksam för synpunkter.
Bollar upp den här tråden igen. Funderar på att köpa en Dremel och väljer mellan den 8200 som lovprisas ovan och modell 4000, dvs den kraftigaste sladdrivna med 175W effekt.
Finns det några starka åsikter här om huruvida man skall välja den ena eller den andra? Är sladden i vägen när man jobbar med en nätansluten maskin? Hur länge räcker batteriet i en 8200? Jag kommer uteslutande använda den hemma i mitt eget hus så tillgången på väggurtag är god.
Tacksam för synpunkter.
Vet någon om dremel multi-max 10.8V batterierna går att ladda med Boschladdaren?
Hittade en ny Dremel laddare på Clas ohlson.
Köpte en diamantklinga för att det var rea. Fick tips av en schysst försäljare att använda den till plast och trä så kommer det att hålla hur länge som helst. Det har nu gått hur länge sen som helst (+15 år) och jag har kapat plast, tunn plyfa och liknande. Klingan är som ny idag. Aluminium får nån annan svara på.