Har haft ett antal billighetsvarianter och dom håller i allt från några timmar till något år. Men efter det att senaste maskinen gick sönder så blev det en Dremel MultiPro och det är skillnad, för mig så är det definitivt värt dom extra pengarna.
Starkare, tystare, mer balanserad och tåligare.
Ska maskinen användas många timmar per år så är det värt pengarna, annars duger de flesta andra. Men oavsett vilken maskin man väljer, köp Dremels verktyg, dom är långt mycket bättre.

Rund_skruvad,
stilen känns igen fast mina är så gott som helt svarta. Den där ser nyare ut. Det är väl en s.k. hoppsåg?

• drumel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Söker och söker, jag var mer nyfiken på vad som finns, och om och i så fall vad folk har dem till. Min lilla bordscirkelsåg från Dremel är ju en lustig tingest.

Något liknande Minicraft 12 volt . Har den för att kapa kretskort när jag etsar dom.

• såg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu börjar vi närma oss. Något åt det där hållet är det! Jag fräste faktiskt spår i hyllplan av 23mm spånskiva med min, men som ni säkert förstår fick man köra "ganska" sakta, men det gick faktiskt! Heder åt den lilla Dremeln för det.
Ska försöka komma med en bild på den snart.

jeccou skrev:
Annars ser ju Li-Ion-modellen rätt trevlig ut. Spontant känns sladdlöst vettigt på den här typen av maskin, eller?
Det beror på, jag har den sladdlösa och den är för klen i de flesta fallen (fräsning), men om man ska köra lite på "frihand" och bara putsa/slipa lite på möbler etc så fungerar den bra( om nu batteriet skulle vara laddat)

.Henrik

Hmm, ja, sant som du säger. Inte nog med att den kanske blir för klen i vissa situationer, batterier har en tendens att vara tomma precis när det passar som sämst.

Sladd är kanske att föredra -- så länge man har tillgång till ström då.

Vad skiljer Multipro och Series 300 som Jula säljer? Samma effekt 125 W och samma varvtal. Finns några kvalitetsskillnader? prisskillnader?

En 175-wattare låter ju som ett bättre alternativ. De andra känns lite klena.

J
Testa http://www.proxxon.com/se/ istället så får ni kvalite

Har Dremel också och de är rena skiten om man jämför med Proxxon FBS 240/E

Vad har ni egentligen era dremmlar till?Jag har hittils bara sett detta som ett verktyg i klass med tv-shops multi super duper apparater där allt onödigt samlas i en och samma maskin.
Vad slipar ni med era slipstift och vad sågar ni med era miniatyrsågklingor.
Dockskåpsmöbler???
Berätta,snälla!!

C
Urfräsningar på lister, slipa och polera smågrejer, gravyr, slipa ner klorna på hundarna (mycket mycket bättre än sax), polera stenskott på bilen, med mera. Oerhört användbart verktyg. Fick med en hyveltillsats till min som jag har använt ett par gånger för att finjustera tjockleken på olika smågrejer.

Jag har en 400 Digital med sladd, och det valet ångrar jag inte. Oerhört användbar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.