Hejsan gott folk.

Jag har nyligen köpt ett 1 plans med källare som har en uppgång till garaget, dörren som går från källaren till garaget har en glipa under dörren på ca 5 cm och det klinkergolv och rum som dörren är i är extremt kallt. Jag kan fixa bild senare ikväll men vad tror ni man kan göra som en "quick fix" för jag ska byta denna dörr senare då karmen är rutten. Vill bara inte ha det så förbannad kallt :)
 
Planka på insidan som du sätter en tätningslist på. Är lösningen jag fick upp i huvudet utan att se bild.
 
Tomture61
Utan att ha sett dörren/tröskel så bygg på dörren med lämpligt virke , undertill eller från sidan för enkelhetens skull.
Finns det en dörrkarm och tröskel , tätningslister.
 
Hur ofta går du där? Limma cellplastskiva mot golvet och klä med ngn plastmatta. Sen Tätningslist mot dörren

alltså bygga en högre tröskel så att säga
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.