Hej ,

Kollade hos en byggjätte och jämförde med Ahsell angående dräneringsrör och avloppsrör.
Och om det nu är likvärdiga rör så är det en avsevärd skillnad.
Är det någon som vet om det är någon skillnad på avlopps (röda) och dräneringsrören ?

det är små hål i dräneringsrör

Det jag menade var om det är någon skillnad på dräneringsrörö och dräneringsrör samt avloppsrör och avloppsrörö (röda).
Varför det är en sådan stor prisskillnad ?

Jag köpte en hel släpvagnslast på Hornbach (Marley) utan att titta alltför noga på kvalitén, tyckte mest att det var billigt. Kom hem och skulle lasta av där jag hade ett par rör från uponor och pipelife liggandes. Skillnaden var uppenbar både i godstjocklek, vikt och kvalite. Mest tydligt för de grå där i stort sett alla Marleyrören var så pass krökta att de inte gick att rulla på en plan yta. Kanske inte värre än att det fungerar med bra fall, men då jag skulle lägga in under gjuten platta bestämde jag mig för att lämna tillbaka hela rasket. Hornbach har dock vissa böjar och övergångar för markrör från uponor, och där är de ofta är lika billiga eller billigare än Rinkaby. Dränrören på Hornbach kommer däremot från uponor och funkar utmärkt.

Nu vet jag ju inte om du jämförde med Hornbach men har du dem nära så skulle jag kolla dem i jmf med Rinkaby. Ahlsell kan man väl med säkerhet säga är dyrast?

Det är alltid dyrast hos grossister som ahlsell, dahl beijer m.fl. Deras försäljning bygger på kundrabatter.
Jag har ex. köpt 20mm kulventiler för 32,50 kr/st hos ahlsell. Rinkaby tar 57 kr/st

Dåliga avloppsrör splittras lätt när det är kallt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.