Håller på att dränera runt huset och har ett problem vid entrétrappan som är gjuten längs med ena kortsidan. Eftersom trappan är inbyggd plus att balkongen är byggd med stöd mot trappan är det omöjligt att slå bort den. Har grävt fram en bit på bakre delen av trappan och konstaterat att den endast är gjuten ca 1 dm under marknivå.
Hur gör jag för att komma åt att dränera vid trappan utan att hela skiten rasar samman ? Finns det någon möjlighet att komma åt att dränera under trappan ? Går det att mura upp nåt form av stöd under betongtrappan ? Är väldigt osäker på hur jag ska gå till väga så alla tips mottages tacksamt.

• Gilla
Hästhäl
  • Laddar…
Jag grävde en "tunnel" för hand under min trappa. Så smal som möjligt utmed väggen, cirka fyra meter långt, 40-50 cm brett och 180 cm djupt blev diket under trappan. (Trappan är 150 cm bred). Det gick bra för mig men det beror ju lite på vad du har för mark att gräva i. Jag hade styv lera och massor av sten som trappan stod på. Den styva leran i kombination med torrt väder gjorde det enkelt att gräva med helt vertikala sidor på diket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.