Hej!

Jag har ett hus som står på torpargrund ovanpå ett berg. bara en meter vid sidan om huset finns en liten sjö/träsk som jag håller på att gräva ut (ca 2x1 meter och 60 cm djupt) som ligger på berg. Det rinner inte in mot huset men jag har en känsla av att det inte är så bra att ha ett träsk så nära inpå och ovanpå skall jag dessutom bygga en altan av trä.

Vilka alternativ har jag? Som jag förstått så kan jag utöver att fylla upp det med makadam (vilket fyllnadsmaterial rekommenderar ni annars?):
1. spränga upp en ränna för dräneringsrör med snigeldynamit ca 2 meter till en slänt. Problem att jag då förstör berghällen som är synlig samt att det är svårt att göra det "kontrollerat".

2. enbart fylla upp med makadam och låta det vara lite fuktigt på denna plats

3. skära upp en mini ränna på ca 1 dm djup för att ta bort enbart toppskicktet av vatten. Men jag måste skära ganska långt och igen förstör jag berget. Vilken maskin är då bäst?

4. lägga på betong.

Någon som har några tankar kring detta? Vore mycket tacksam för råd!

infälld pool i altanen? eller vattenkyld ölkyl... sorry, kunde inte låta bli. gjut igen den. Fylla med makadam gör väl ingen större skillnad, den blir ju lika fuktig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.