5 849 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Dräneras sutteränghus bara på tre sidor
Medlem
· Västra Götaland
· 243 inlägg
Vårt souterräng har iaf dränering runt om. På framsidan sticker inte sulan/kantelementen mer än 25-30 cm under mark och där finns också dräneringsrör + makadam. Detta trots att grundvattennivån ligger ca metern under plattans underkant.
Medlem
· Västra Götaland
· 217 inlägg
eftersom dräneringen är en grundvattensreglering så blir ju det konstigt om om man dränerar bara 3 sidor
Firman har varit och tittat och tycker fortfarande att det inte behövs dräneras på framsidan. Jag tror det är ca en meter till grundsulan. Jag har grävt för att kolla om det finns nån dränering men inte kommit djupare än 60 cm än. Sen är det så att det är en brunn på vardera sidan som på ena sidan är fastgjuten i en betongtrappa. Kan kanske vara så att det faktiskt inte är dränerat på framsidan som det är nu. Grundvattnet är det troligen inga problem med då det lutar såpass mycket på vår tomt.
Klicka här för att svara