Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden med gropen visar hur det först såg ut, nu har jag grävt bort allt gammalt golv och mer..ca 30 cm ner, nu är det mer jord/blöt jord/typ lera.
Det känns som man grävt en grop som kommer ta in mycket vatten när det regnar mycket...
Tomten ligger på mark som är rätt fuktig..
Frågan är, då huset redan är fuktskadat, träet uppätet av myror eller nått, vad ska jag lägga för golv?
Är det "värt" att lägga dräneringslangar inne i huset? Utanpå?
Alternativ 1: markduk -> singel -> plast -> träpallar som golv -> spånskivor som golv :wow:
Alternativ 2: grus -> plast -> träpallar -> spånskivor som golv :x
Golvet är max 10 kvm ...
Tycker ni man ska lägga frigolit?
Alla tips är välkomna ..
// the rookie...
Redigerat:
ska kanske nämna att vi tagit dit massa träpallar, som folk slänger överallt, och tänkte ha som golv, sen spånskiva över.. är det en "bra" ide? Tänkte även fylla dem med nån typ av mineralull som jag hitta... hmm.. det kommer nog bli fuktigt/blött.. är det "farligt" ?
Klicka här för att svara