grund.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


hus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilden med gropen visar hur det först såg ut, nu har jag grävt bort allt gammalt golv och mer..ca 30 cm ner, nu är det mer jord/blöt jord/typ lera.

Det känns som man grävt en grop som kommer ta in mycket vatten när det regnar mycket...

Tomten ligger på mark som är rätt fuktig..

Frågan är, då huset redan är fuktskadat, träet uppätet av myror eller nått, vad ska jag lägga för golv?

Är det "värt" att lägga dräneringslangar inne i huset? Utanpå?

Alternativ 1: markduk -> singel -> plast -> träpallar som golv -> spånskivor som golv :wow:

Alternativ 2: grus -> plast -> träpallar -> spånskivor som golv :x

Golvet är max 10 kvm ...

Tycker ni man ska lägga frigolit?

Alla tips är välkomna ..

// the rookie...
 
Redigerat:
ska kanske nämna att vi tagit dit massa träpallar, som folk slänger överallt, och tänkte ha som golv, sen spånskiva över.. är det en "bra" ide? Tänkte även fylla dem med nån typ av mineralull som jag hitta... hmm.. det kommer nog bli fuktigt/blött.. är det "farligt" ?
 
S
Öh, håll dig till normal konstruktion om du ska vistas i utrymmet mer än 1 timme i taget.
Klart du kan bygga en uteliggarkoja men det lär inte bli hälsosamt.
 
...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.