Hej!
Jag har byggt altan utan markduk och singel. Jag kollade bilder på min tomt från förra året och fick en chock när jag såg hur mycket ogräs som fanns där. Nu ser jag också att det finns mycket ogräs under min altan dock inget som växt mellan brädorna (än). Kommer ogräset att dö? Det kommer nämligen igenom lite sol genom kjolen så jag misstänker att de inte kommer dö men förhoppningvis inte heller växa lika mycket som förra året. Hur illa är det ha ogräs under sin altan när det gäller exempelvis insekter etc? Har jag tabbat mig eller övertänker jag?
PS Ursäkta några privatabilder, råkade ladda upp dem och tydligen kan man inte ta bort bilder som laddads, urlöjligt!
/GH
Jag har byggt altan utan markduk och singel. Jag kollade bilder på min tomt från förra året och fick en chock när jag såg hur mycket ogräs som fanns där. Nu ser jag också att det finns mycket ogräs under min altan dock inget som växt mellan brädorna (än). Kommer ogräset att dö? Det kommer nämligen igenom lite sol genom kjolen så jag misstänker att de inte kommer dö men förhoppningvis inte heller växa lika mycket som förra året. Hur illa är det ha ogräs under sin altan när det gäller exempelvis insekter etc? Har jag tabbat mig eller övertänker jag?
PS Ursäkta några privatabilder, råkade ladda upp dem och tydligen kan man inte ta bort bilder som laddads, urlöjligt!
/GH
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
I min värld är det ingen fara alls, särskilt inte med den höjden. Ligger ju inte dikt an mot marken direkt
. Snyggt bygge! 
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
I värsta fall så kan du ju alltid öppna lite och ansa sedan krypa in med markduk och skotta över lite singel på duken.
Ett alternativ är ju att bekämpa ogräset med ogräsättika. Du kan förmodligen hitta hål där en trycksprutas munstycke kan föras ned/in. Men det blir ju ett återkommande jobb så i längden lönar det sig förmodligen att öppna upp och få in markduk.
Produkter som diskuteras: "trycksprutas"
Tryckspruta Fri-Sprutan S Control 5 liter Jape
Till Grön-Fri och Mögel-Fri
399 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden