4 833 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Dränera i höstrusket?
Jag tänkte dräner i höst, här i Göteborg. Jag får väl se till att göra det tillräckligt snabbt eller i värsta fall täcka över hålet med några stora skivor eller pressentingar.
Det är ju nu den blöta tiden kommer och jag hoppas hinnaklart och dra nytta av den nya dräneringen innan allt regn dragit över oss.
Det är under vintern du har möjlighet att torka ut en källara pga luftens lägre fuktinnehåll vilket också är en anledning till att göra det nu.
Det är ju nu den blöta tiden kommer och jag hoppas hinnaklart och dra nytta av den nya dräneringen innan allt regn dragit över oss.
Det är under vintern du har möjlighet att torka ut en källara pga luftens lägre fuktinnehåll vilket också är en anledning till att göra det nu.
En del av de entreprenörer som vi kontaktat ang dränering föredrar att göra det på vintern eftersom det inte förstör så mycket i trädgården då. Andra tycker det är idiotiskt att göra det på vintern då det är svårt att fylla igen med massor som är frusna.
Vet inte riktigt hur vi ska göra, det börjar bli dags att bestämma sig
Det kommer en grävare vilken dag som helst och kollar på vårt "testhål" som maken grävde i helgen för att se vad vi ska göra med grunden som består av både natursten och gjutet i flera omgångar.
Vet inte riktigt hur vi ska göra, det börjar bli dags att bestämma sig
Det kommer en grävare vilken dag som helst och kollar på vårt "testhål" som maken grävde i helgen för att se vad vi ska göra med grunden som består av både natursten och gjutet i flera omgångar.
Vi är nästan klara nu. Skulle jag göra om det skulle jag inte göra det på hösten. Vi har haft en sagolik tur med vädret men de dagar då det regnat har det varit jobbigt.
Jag tror det är omöjligt att föreställa sig hur tungt och lerigt lera är när det regnar om maninte varit med om det själv
/Zeb
Jag tror det är omöjligt att föreställa sig hur tungt och lerigt lera är när det regnar om maninte varit med om det själv
/Zeb
Jag har varit nere i schakten och hackat i leran, kan intyga att det inte är någon höjdare alls... Det är bara att tänka på nåt annat och jobba på... ;-)Zeb skrev:
Klicka här för att svara