Lenhovda radiatorfabrik har både effekttabeller och dimensioneringshjälp för sektionsradiatorer, där kan man gå in och beräkna vad som behövs rum för rum, och som sagts tidigare hellre lite större radiator än för liten.
 
  • Gilla
pandalus
  • Laddar…
K
Snygga radiatorer annars. Har ni bara en ok isoleringsstandard räcker de långt!

Var hittade ni dem och vad fick ni betala? Jag letade efter liknande rätt länge men hittade inget intressant och bestämde mig för att köpa vanliga thermopaneler istället
 
  • Gilla
pandalus
  • Laddar…
K
Jag menade beg. nya är alldeles för dyra tycker jag. Tyvärr verkar beg. också vara dyra och innebära mycket jobb.
 
Hittade på blocket för 200:- /st , bästring kostade 1500:- och så blir det ju färg också, men pris per styck lär inte bli som en ny iallafall.
 
K
Ok. Grattis, det bästa jag sett här i närheten var 500 kr styck, men de var redan sålda när jag fick tag på annonsören... det är ju dessutom mycket som ska stämma med storlekar och skick.

1500 kr för blästring totalt?

Nu bygger vi snygga elementskydd istället :)
 
  • Gilla
pandalus
  • Laddar…
J
På byggnadsvårdsbutiker kostar gammalt byggmaterial ganska mycket, förståeligt då de måste hantera, lagerhålla etc - men på blocket eller på andra ställen är begagnat material näst intill gratis, dörrar och fönster mm i en kvalitet som vida överträffar nytillverkat, men man måste vara ute i god tid och köpa på sig material innan man börjar bygga.

Hur bra klarar sig sektionsradiatorerna att stå tomma?
 
K Kallebo skrev:
Ok. Grattis, det bästa jag sett här i närheten var 500 kr styck, men de var redan sålda när jag fick tag på annonsören... det är ju dessutom mycket som ska stämma med storlekar och skick.

1500 kr för blästring totalt?

Nu bygger vi snygga elementskydd istället :)

Ja man måste ha lite flyt, vi har ju spanat länge och just storlek e skitsvårt, inte som att man hade planerat o slänga pengar på element mitt i semestern men när det dyker upp så ere ba o hosta upp.


Jo 1500 totalt för blästring.

Har du redan dragit alla rör förresten?
 
J JohanLun skrev:
På byggnadsvårdsbutiker kostar gammalt byggmaterial ganska mycket, förståeligt då de måste hantera, lagerhålla etc - men på blocket eller på andra ställen är begagnat material näst intill gratis, dörrar och fönster mm i en kvalitet som vida överträffar nytillverkat, men man måste vara ute i god tid och köpa på sig material innan man börjar bygga.

Hur bra klarar sig sektionsradiatorerna att stå tomma?

Nu gissar jag bara men sålänge dom står torrt ere nog inge fara,meningen är ju inte att dom ska stå , man lär ju få rensa igen dom på nåt vis innan det är dags o köra.
 
Tömm dem helt på vatten. Jag tejpade dit en liten fläkt för att torka ur en begagnad panna jag köpt.
 
Krilleman
Det går ju alltid att provtrycka äldre radiatorer om man tex köpt på Blocket innan man installerer dom i sitt eget hus.

Enkel och billig försäkring!
 
  • Gilla
Kallebo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.