3 013 läst ·
40 svar
3k läst
40 svar
Dragning vattenburet själv
Lenhovda radiatorfabrik har både effekttabeller och dimensioneringshjälp för sektionsradiatorer, där kan man gå in och beräkna vad som behövs rum för rum, och som sagts tidigare hellre lite större radiator än för liten.
Snygga radiatorer annars. Har ni bara en ok isoleringsstandard räcker de långt!
Var hittade ni dem och vad fick ni betala? Jag letade efter liknande rätt länge men hittade inget intressant och bestämde mig för att köpa vanliga thermopaneler istället
Var hittade ni dem och vad fick ni betala? Jag letade efter liknande rätt länge men hittade inget intressant och bestämde mig för att köpa vanliga thermopaneler istället
Det finns tex här. http://lenhovdaradiatorfabrik.se/produkt/klassisk-sektionsradiator/
Men de här verkar snarare vara begagnade.
Men de här verkar snarare vara begagnade.
Ok. Grattis, det bästa jag sett här i närheten var 500 kr styck, men de var redan sålda när jag fick tag på annonsören... det är ju dessutom mycket som ska stämma med storlekar och skick.
1500 kr för blästring totalt?
Nu bygger vi snygga elementskydd istället
1500 kr för blästring totalt?
Nu bygger vi snygga elementskydd istället
På byggnadsvårdsbutiker kostar gammalt byggmaterial ganska mycket, förståeligt då de måste hantera, lagerhålla etc - men på blocket eller på andra ställen är begagnat material näst intill gratis, dörrar och fönster mm i en kvalitet som vida överträffar nytillverkat, men man måste vara ute i god tid och köpa på sig material innan man börjar bygga.
Hur bra klarar sig sektionsradiatorerna att stå tomma?
K Kallebo skrev:
Ja man måste ha lite flyt, vi har ju spanat länge och just storlek e skitsvårt, inte som att man hade planerat o slänga pengar på element mitt i semestern men när det dyker upp så ere ba o hosta upp.
Jo 1500 totalt för blästring.
Har du redan dragit alla rör förresten?
J JohanLun skrev:På byggnadsvårdsbutiker kostar gammalt byggmaterial ganska mycket, förståeligt då de måste hantera, lagerhålla etc - men på blocket eller på andra ställen är begagnat material näst intill gratis, dörrar och fönster mm i en kvalitet som vida överträffar nytillverkat, men man måste vara ute i god tid och köpa på sig material innan man börjar bygga.
Nu gissar jag bara men sålänge dom står torrt ere nog inge fara,meningen är ju inte att dom ska stå , man lär ju få rensa igen dom på nåt vis innan det är dags o köra.
Tömm dem helt på vatten. Jag tejpade dit en liten fläkt för att torka ur en begagnad panna jag köpt.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden