Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När man drar rör ovan fönster/dörr, skall man
1) Dra uppe i takvinkeln, så att när man sätter taklisterna riskerar spika igenom rören, eller
2) Dra närmast fönstret så att när man sätter fönsterfodret riskerar spika igenom rören, eller
3) mitt emellan så att när man sätter upp gardinstången riskerar skruva igenom rören eller
4) det spelar ingen roll.
Håll dig mitt emellan tak och fönster där är risken som minst, gardinstången brukar man inte fästa så högt upp, ligger rören emot diffspärren så kan man använda skruv som inte når så djupt in. Skruven som sticker igenom skivan har ju ingen funktion att fylla.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Den läggs normalt mot den 2"x2" som ligger längs taket men som du saknar, då kommer den ned ca 5 cm.
Klicka här för att svara
