844 läst ·
5 svar
844 läst
5 svar
Dragning av rör i rör i badrum
Rörläggaren tänkte dra dessa både i golvbjälklaget och inner- och ytterväggar. Min fråga är om det är tillåtet att dra i golvet? Försvinner inte hela idén p-i-p om man drar i golvet? Tänker på skvallerrör, de ska väl mynna ut från fördelarskåpet?
Poängen med rör i rör är att de ena är ett skvallerrör dvs de innersta röret är trycksatt och skulle det gå hål så kommer skvallerröret(yttre) leda vattnet utanför utrymmet.
Skulle inte de yttersta röret finnas så kommer vattnet spruta ut inne i "väggen"
Så.med de sagt så får man dra rör i rör i mer eller mindre alla ställe.
Vägg, golv, tak eller varför inte i en kulvert. Sålänge som man drar det där de är frostfritt året om.
Sen är själva utgången från utrymmet förenat med fler krav på utförandet.
Skulle inte de yttersta röret finnas så kommer vattnet spruta ut inne i "väggen"
Så.med de sagt så får man dra rör i rör i mer eller mindre alla ställe.
Vägg, golv, tak eller varför inte i en kulvert. Sålänge som man drar det där de är frostfritt året om.
Sen är själva utgången från utrymmet förenat med fler krav på utförandet.
Hahaha…jag vet att du vet vad du gör @Paul-Staffanstorp men tro mig, det finns fler än 2 nötter därute. Även certifierade! 😂😂😂Paul-Staffanstorp skrev:
Bra att fråga!
Klicka här för att svara