Hej alla glada byggare!
Jag har en liten fundering då vi:
Min fråga är:
Fortsätter infräsningen längst betongväggen och sedan fäller in in i innerväggen på något sätt? Eller drar ut stommarna? Hur mycket bygger det? Får olika bud av hantverkare och jag är villrådig.
Se bilderna nedan på hur det ser ut:
Jag har en liten fundering då vi:
- Gör om köket, drar om VVS för diskho och diskmaskin
- Bygger upp en ny innervägg
Min fråga är:
- Hur drar man VVS till diskho och diskmaskin på bästa sätt / för minst påverkan på köksstommar?
Fortsätter infräsningen längst betongväggen och sedan fäller in in i innerväggen på något sätt? Eller drar ut stommarna? Hur mycket bygger det? Får olika bud av hantverkare och jag är villrådig.
Se bilderna nedan på hur det ser ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
Hur djup skiva har du tänkt ha? Det bästa vore att regla ut skåpen och gå bakom. Man kan även gå under men eftersom utloppet till stammen ser ut att sitta en bit upp så går nog inte det. Se till att få dit 75rör hela vägen
Det enklaste är att regla ut skåpen. Om man orkar så kan man bila ut lite i väggen samt regla ut skåpen, så behöver det inte bygga ut lika mycket. Det finns ingen anledning till att bila in avloppet helt i väggen.
Men behövs verkligen 75 rör till ett kök? Tycker det verkar överkurs. Framförallt då det brukar vara överkapacitet i avloppsrören. Jag har kopplat ihop 2st huvudstammar med totalt 12 lgh både badrum och kök i ett 110 rör. Det fungerade... (förvisso en begränsad tid, men det är en hemlis)
Men behövs verkligen 75 rör till ett kök? Tycker det verkar överkurs. Framförallt då det brukar vara överkapacitet i avloppsrören. Jag har kopplat ihop 2st huvudstammar med totalt 12 lgh både badrum och kök i ett 110 rör. Det fungerade... (förvisso en begränsad tid, men det är en hemlis)
Klicka här för att svara