Jag ska ha köksfläkt med spiskåpa placerad på en 45-graders vägg. Är det tillåtet/lämpligt att dra imkanalen bakom den sneda väggen, i det i övrigt tomma utrymmet bakom denna (det torde innebära två böjar) ? Hur mycket skulle draget reduceras ? Måste man garantera åtkomst till imkanalen ? Måste elanslutningen vara åtkomlig efter installationen (stickkontakt) eller kan den byggas in bakom den sneda väggen ?
Ett alternativ vore naturligtvis att dra kanalen lodrätt upp genom en skorsten på kåpan, men detta alternativ förbisågs vid beställningen av denna.