1 329 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Dra til elcentral!
Håller på att fixar för elektrikern. har fått höra att till elcentralen är det 35 mm vprör som gäller? Alltså för elen som kommer in i friggeboden.
Behövs det verkligen så stort rör? För reglarna är inte på mer än 70 så det känns som att det blir en svag punkt.
Sen glömde jag att det låg el i väggarna när jag spikade fast fodret. använde 60 spik som tränger in typ 30-40 mm. Om dom skulle gått igenom nåt rör är det nån fara? Känns som att jag troligen inte prickat nåt rör men man vet ju aldrig helt utan att lossa alla gipsskivor.
Bör jag oroa mig? Elen är dragen men inte inkopplad än.
Behövs det verkligen så stort rör? För reglarna är inte på mer än 70 så det känns som att det blir en svag punkt.
Sen glömde jag att det låg el i väggarna när jag spikade fast fodret. använde 60 spik som tränger in typ 30-40 mm. Om dom skulle gått igenom nåt rör är det nån fara? Känns som att jag troligen inte prickat nåt rör men man vet ju aldrig helt utan att lossa alla gipsskivor.
Bör jag oroa mig? Elen är dragen men inte inkopplad än.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Foder? Från utsidan alltså? Går det rör vid dörrar och fönster då?
VP25 bör räcka om det inte är någon längre sträcka och få böjar vi talar om, men det är det knappast i en friggebod
VP25 bör räcka om det inte är någon längre sträcka och få böjar vi talar om, men det är det knappast i en friggebod
Klicka här för att svara