Hej!
i vår renovering så tog vi in elektriker som flytta och bytte vår gamla elcentral. Nu undrar jag om det är ok att det ser ut så här?
(har såklart tänkt fråga elektrikern också hur det är tänkt, men vill gärna ha era åsikter också)
i vår renovering så tog vi in elektriker som flytta och bytte vår gamla elcentral. Nu undrar jag om det är ok att det ser ut så här?
(har såklart tänkt fråga elektrikern också hur det är tänkt, men vill gärna ha era åsikter också)
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Nej, det är inte ok. En tumregel inga lösa kablar utanför centralens kapsling.
Hm, blir att kontakta elektrikern direkt på måndag alltså. Tack för alla svar!
Kan på något set aldrig varit en elfirma med egenkontrollprogram mm för sådan kan ALDRIG göra fel. 
Huga vad det ser ut. Tycker detta borde anmälas till elsäkerhetsverket direkt så att denna firma inte får fortsätta jobba på detta vis.
Huga vad det ser ut. Tycker detta borde anmälas till elsäkerhetsverket direkt så att denna firma inte får fortsätta jobba på detta vis.
J Johan_85 skrev:
börjar luta åt att det är kommunikationsmiss mellan oss och elektrikern, för klart kan det ju inte vara. Får se till att ta tag i det på måndag!K Kurtivan skrev:
Men om nu detta inte är färdigt varför ens lägga tid på att tejpa de ledarna och att inte kapa rören där det går kablar konstigt? Blir inte säkert eller bättre av det jobbet och bara mer tid att göra det rätt nästa gång.
En sen uppdatering här! Nu är allting fixat, i rör, och det blev supersnyggt
Bättre kommunikation, mindre panik har jag väl lärt mig av det här.tack för alla svar!
(Att det tog lite tid att få fixat efter första inlägget berodde på oss, att jag varit bortrest)
Bättre kommunikation, mindre panik har jag väl lärt mig av det här.tack för alla svar!
(Att det tog lite tid att få fixat efter första inlägget berodde på oss, att jag varit bortrest)