Ska renovera hela huset och byta ut alla innertak och vägggips. Tänkte passa på att dra nya rör till tappvatten och samtidigt installera vattenburen värme. (Nuvarande luftvärmepump och varmvattenberedare börjar bli gamla)
Kommer bli klart smidigast att dra allt i taket(blir kortare vägar) men är det det bästa sättet?
Fixar man det själv som någorlunda händig?
Tänkte dra allt med pex slang.
Gick det bra, håller på med samma, lite nervös för att värmen stiger på sommaren och tappvatten blir onödigt varm, rör sig dock endast om 4,5 m i tak hos mig