2 708 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Dra Jordtråd -problem
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 927 inlägg
Instämmer. En trefasgrupp kräver lite extra omsorg, speciellt om den matar hela huset och är 1.5mm2?
Annars är det i och för sig inget fel att ha en tändtråd med i röret.
Annars är det i och för sig inget fel att ha en tändtråd med i röret.
Det är 1,5mm2 det sitter ett gäng (3) tomteluvor på vägen -allt jag rört sitter numer med Wago.
Det sitter inga förbrukare såsom element, kök eller tvättstuga på dessa varianter vad jag hittat. Största förbrukaren är nog tv och dator typ.
Huset är tydligen levererat i moduler med plyfaväggar, all el dragen i överkant vägg med sjukligt mycket kopplingsdosor varav hälften var övertapetserade av tidigare ägare, som tur var utan lock....
Jag lyckades slå rotgips över en dosa men det löste sig med kniven.
Det sitter inga förbrukare såsom element, kök eller tvättstuga på dessa varianter vad jag hittat. Största förbrukaren är nog tv och dator typ.
Huset är tydligen levererat i moduler med plyfaväggar, all el dragen i överkant vägg med sjukligt mycket kopplingsdosor varav hälften var övertapetserade av tidigare ägare, som tur var utan lock....
Jag lyckades slå rotgips över en dosa men det löste sig med kniven.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Dessa prefabhus och deras lösningar! Man kan ju bli tokig. Den som sitter på kontoret och kommer på "smarta" lösningar kan aldrig ha varit ute i verkligheten.
Sett ur ett strikt produktionsekonomiskt synsätt så är det givetvis billigast att bygga hus så att man drar trefasgrupper och delar dem istället för separata enfasgrupper. Det känns dock dumsnålt att göra så...
Klicka här för att svara