Hej,
Efter ett par varma dagar med 25+ inomhus så var jag inne i menyn på vår CASA R5 och kikade. Tidigare somrar har "sommarnattskyla" kickat in och vi har upplevt att det blivit svalare på kvällarna. Inte denna sommaren...
Menyn ser ut såhär
Varför är tilluften nästan 29 grader på kvällen? Som synes så är det bara 23,5 utomhus.
Går det att dra in uteluften för att kyla huset och hur går jag till väga? Forcerad ventilation hjälper litegrann men inte mycket...
Tacksam för svar!
Efter ett par varma dagar med 25+ inomhus så var jag inne i menyn på vår CASA R5 och kikade. Tidigare somrar har "sommarnattskyla" kickat in och vi har upplevt att det blivit svalare på kvällarna. Inte denna sommaren...
Menyn ser ut såhär
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför är tilluften nästan 29 grader på kvällen? Som synes så är det bara 23,5 utomhus.
Går det att dra in uteluften för att kyla huset och hur går jag till väga? Forcerad ventilation hjälper litegrann men inte mycket...
Tacksam för svar!
Hur ser resten av inställningarna ut? Kan du bifoga fler bilder?
Hej!
Löste sig problemet?
Jag exakt samma problem. Har haft mitt system sedan slutet av förra sommaren och tror att sommarnattskylan kickade in någon gång. Förrutom att uteluften är svalare så är också rumsluften kallare. Även utan sommarnattskylan skall väl den reglera in så nära börvärdet på temperaturen förutsatt att man har den på confortläge. Tycker jag provat alla inställningar men ger snart upp. Ett tecken på detta är att den så "Smart styrning"alltid är 0% se bild. Har någon en ide på vad det kan vara? Tacksam för alla tips.
Löste sig problemet?
Jag exakt samma problem. Har haft mitt system sedan slutet av förra sommaren och tror att sommarnattskylan kickade in någon gång. Förrutom att uteluften är svalare så är också rumsluften kallare. Även utan sommarnattskylan skall väl den reglera in så nära börvärdet på temperaturen förutsatt att man har den på confortläge. Tycker jag provat alla inställningar men ger snart upp. Ett tecken på detta är att den så "Smart styrning"alltid är 0% se bild. Har någon en ide på vad det kan vara? Tacksam för alla tips.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jodå, jag har lekt med alla sättningar för sommarnattskyla jag kan komma på. Både advanced och de andra alternativen. Både styra på rumsluft och uteluft. Rumsluftstyrning är det jag använt mest. Är det någon som har en fungerande nattkyla där jag kan kopiera sättningar? Antigen missar jag något vitalt eller så är något sönder.F fluffe97 skrev:
Liknande trådar
-
Ändrad fönsteröppning - material att mura med?
Stenhus -
Installation av dränvattenpumpstation vem bekostar installation?
Vatten & Avlopp -
Era bästa (efterkloka) råd och tips inför en dränering
Grund & Markarbeten -
Avluft, uteluft kanaldragning
Ventilation -
Dragning av uteluftskanal till FTX. Kan man dra rören så här?
Ventilation