W
K Kane skrev:
Det är väl den enda vettiga lösningen också.
Som nästan alla i diskussionen föreslog ;):)

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
hugodog skrev:
Som nästan alla i diskussionen föreslog ;):)
Tyckte det var bra att "runda av" med en slutsats :geek:

• Gilla
Ljus och 2 till
  • Laddar…
peterwesterlund peterwesterlund skrev:
Sådär, nu har jag fixat en ritning så ni förstår hur det ser ut:
[bild]
Är det inte noga med höjden skulle jag sätta uttaget precis mitt emot centralen. Då behöver du inte se någon kabel alls. Säger som "alla andra", montera ett utanpåliggande uttag fast. Behövs en stump VP-rör och tre stumpar FK plus uttaget.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Varför krångla till det.
Klipp 12v kabeln och skarva den så att den räcker in i skåpet. Den kan dras under listen. 12v får du dra hur du vill utan att bryta någon lag.

tommib tommib skrev:
Titta på bordgenomföringar för skrivbord. Sätt en på varje sida av väggen. Komplettera ev med en bit 75 mm avloppsrör om det är isolering i väggen.

Så länge sladden går att ta bort utan verktyg är det ok att göra själv. Däremot kan det vara olämpligt men det går inte att svara på utan att veta mer.
Har en liknade fråga. Jag har routern stående ovanpå ett köksskåp och har dragit 16mm elektrikerrör därifrån ner mellan skåp och sidovägg genom golvbjälklaget ner till en UPS. I röret går en vanlig förlängningssladd som jag ”bytt” stickpropp på och anslutet till UPSen. Gäller samma regler på brukarsidan av UPSen? Dvs ska jag borra upp golvbjälklaget och sätta in ett 75mm avloppsrör för att kunna dra ur elrör med sladd utan verktyg?

tommib
Ja.

Ok. Tack för snabbt svar.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.