En enkel fråga till er erfarna elektriker som florerar här:
Är det rimligt att dra fem strycken sex kvadrats ledare (RQ?) i ett 32 mm VP rör utrustat med dragtråd, 12 meter långt med ett par fasta 90 graders böjar på vägen? Böjarna är av standardtyp med en radie kring två decimeter.
Är det rimligt att dra fem strycken sex kvadrats ledare (RQ?) i ett 32 mm VP rör utrustat med dragtråd, 12 meter långt med ett par fasta 90 graders böjar på vägen? Böjarna är av standardtyp med en radie kring två decimeter.
Det bör gå relativt lätt.Vispen74 skrev:
Jag har dragit 5st 6mm² i 32mm slang typ samma sträckaVispen74 skrev:
Som många svarat; det gick alldeles utmärkt, en drog, en matade kabel och smorde med glidmedel. Inte det minsta problematiskt.
Elfirman som ska montera laddboxen hade stora problem med detta, därför frågan och så gjorde jag det själv helt enkelt. Ibland undrar man vad man betalar för när yrksesfolket I vissa fall inte klarar de enklaste uppgifter.
Elfirman som ska montera laddboxen hade stora problem med detta, därför frågan och så gjorde jag det själv helt enkelt. Ibland undrar man vad man betalar för när yrksesfolket I vissa fall inte klarar de enklaste uppgifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ska inte vara nått problem även utan smörja, men man ska gärna ha en kompis som håller ordning på trådarna och kan hjälpa till att mata om det börjar gå tungt.Vispen74 skrev:
Klicka här för att svara
