5 916 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Dra elkabel i badrum
I det hus jag och min sambo just köpt så har badrummet byggts om för några år sedan. Arbetet är riktigt utfört vad det verkar som men däremot så är det lite snikjobbat.
Tex. så har handfat och skåp flyttats till motsatt vägg men belysningen sitter kvar på orginalplaceringen vilket betyder att när man kollar sig i spegeln så har man lampan i nacken och detta ger dels skuggning och dels rätt så kass ljus vid tex. rakning osv.
Kan man helt sonika dra en kabel spikad i taket över till bakrumsskåpet och montera en ljusramp av något slag?
Eller får det inte dras öppna kablar i ett badrum?
Tex. så har handfat och skåp flyttats till motsatt vägg men belysningen sitter kvar på orginalplaceringen vilket betyder att när man kollar sig i spegeln så har man lampan i nacken och detta ger dels skuggning och dels rätt så kass ljus vid tex. rakning osv.
Kan man helt sonika dra en kabel spikad i taket över till bakrumsskåpet och montera en ljusramp av något slag?
Visst får du det, dock inte kulo-kablar. EKK skall det vara. Och just i badrummet bör du anlita en elektriker så att det blir ordentligt gjort!Beppo skrev:I det hus jag och min sambo just köpt så har badrummet byggts om för några år sedan. Arbetet är riktigt utfört vad det verkar som men däremot så är det lite snikjobbat.
Klicka här för att svara