Jag ska under veckan montera spottar i en täcksida under överskåpen i mitt kök och jag skulle önska lite synpunkter på min tänka kabeldragning.
Spotlightsen är av en lågbyggande modell (12mm) så de ryms i sin helhet i täckskivan. Jag har har tänkt att fräsa ett spår i ovansidan av täckskivan så att jag kan dra kablar mellan överskåp och täckskiva. Drivdonet kommer att hamna i fläktskåpet och jag har tänkt mig att släppa ner matningen till spottarna bakom bakstycket på det skåpet och där fånga upp det i de frästa spåren.
Låter det som en bra idé eller bör jag göra någonting annorlunda?
Spotlightsen är av en lågbyggande modell (12mm) så de ryms i sin helhet i täckskivan. Jag har har tänkt att fräsa ett spår i ovansidan av täckskivan så att jag kan dra kablar mellan överskåp och täckskiva. Drivdonet kommer att hamna i fläktskåpet och jag har tänkt mig att släppa ner matningen till spottarna bakom bakstycket på det skåpet och där fånga upp det i de frästa spåren.
Låter det som en bra idé eller bör jag göra någonting annorlunda?
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Låter som en kanon idé
Finns färdiga likande täcksidor med frästa spår för spottar, tänk bara på att täcksidan blir ”svag” av spåret så den inte knäcks vid hantering( fråga inte hur jag vet
)
Klicka här för att svara
