Mikael_L
pekivan skrev:
men jag skulle nöja mig med 12v med 10w lampor hur blir det då med infällningdjupet? räcker det att sänka 10cm?
Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar, rätta mig så fall...!

Men nu tänker jag så här: Sätter man in 10W lampor för att hålla ner värmen så kan det väl bli riktigt tokigt i framtiden. Nästa ägare vet väl inte om detta, och kanske kastar in 35W:are.
Man kan väl t.o.m glömma bort det själv (jag iaf).
 
Hide-a-lite har märkning för 10W (iallafall hade mina det). En viss armatur är ju typad för en viss maxeffekt så det är ju inte bara inbyggningen som kan bli problem om man tredubblar effekten. På samma sätt var 20W hide-a-lite märkta med detta.
 
Mikael_L skrev:
Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar, rätta mig så fall...!

Men nu tänker jag så här: Sätter man in 10W lampor för att hålla ner värmen så kan det väl bli riktigt tokigt i framtiden. Nästa ägare vet väl inte om detta, och kanske kastar in 35W:are.
Man kan väl t.o.m glömma bort det själv (jag iaf).

Puckarna med 10 Watt har en ljuskälla av "G4" sockel, den finns endast i max 20 Watt.

Montera 20 Watt lampor med "riktig" reflektor, d.v.s av metall, inte IKEA som har plast "lackad" reflektor.

Använd inte Järnkärnetrafo, anledning: Klumpig, tok dyr dimmer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.