Slangen har mer fördelar, främst snabbare och därför billigare...men jag antar att du vill göra jobbet själv

och då är det bara din tid som går...
Fördelarna med vp-rör är att det är mer förlåtande vid snäva böjar & långa sträckor (slät insida).
Det används i stort sett endast slang av yrkeskåren i dag, dock inte gjutning (men det skall du nog inte göra skulle jag tro)
Är du bara noga att sträcka ut slangen innan du klammrar så bör det inte bli nåt "slack" som gör att ev dragfjäder stockar sig

Färdig slang med 5-ledare kan vara trevligt dom sträckor som du är osäker på vilka styrningar som önskas...plus att du slipper dragfjädern !
Vill du byta till annan färg på FK:n så använder du bara en "ledig färg" och skarvar på å drar igenom den nya plus ev ersättnings-tråden.
Lycka till & glöm inte å dra några tom-slang för ev framtida behov....
