Enligt rubriken söker jag efter inpiration vad man kan göra med ett hörn i en arbetsbänk. Problematiken är lite lik den i kök och där finns ju karuseller tex. Men i mitt fall blir en sån lösning lite svår att implementera. Jag har kanske en 40cm-springa där jag kommer åt hörnet. Kompressor har jag på ett annat ställe.

Jag funderar på att göra ett urtag ur bänkskivan, eventuellt ställa sopsäcken under. Den kan dock bli svår att baxa ut om den är proppfull.:thinking: En annan tanke är att sätta in ett hyllplan och utnyttja det för förvaring av spett/släggor/yxor/koben och liknande långsmala verktyg, men det utnyttjar inte så stor del av volymen.

Än är det inte för sent att backa och eventuellt göra om bänkkonstruktionen om det dyker upp någon briljant idé. Annars funderar jag på ett helt sonika stuva undan något jag inte kommer använda i första taget.

Extra trycktank till kompressorn. Snören på rulle som du drar upp änden på genom bordet. 20liters oljedunken som du använder varje vår när du servar dina folkisar. Ett halvfat under med fatpump på bänken. En diskho för rengöring av skrot. Slippapersrullar som kommer upp genom bordet.

• Gilla
nevinator och 1 till
  • Laddar…
Grovdammsugare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.