8 172 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
Doslock till äldre dosor?
Jag är ute till täcklock/doslock för äldre dosor.
Jag har testat med 100 mm men det är för litet och locket snäpper inte fast. 110 mm borde fungera. Jag hittar dock inget sådant någonstans.
Finns det någon som vet om dessa går att få tag på? Det skall vara med snäppfäste (d.v.s. inga skruvhål).
Jag har testat med 100 mm men det är för litet och locket snäpper inte fast. 110 mm borde fungera. Jag hittar dock inget sådant någonstans.
Finns det någon som vet om dessa går att få tag på? Det skall vara med snäppfäste (d.v.s. inga skruvhål).
110 ?? Har inte sett någon sån dosa , bara 80 och doslock 100
Villken sorts lock har du , vingarna biter inte , sitter en bit in på locket
Dom är av plast , prova med hårtorken att värma vingarna och bocka om med en spetstång
Villken sorts lock har du , vingarna biter inte , sitter en bit in på locket
Dom är av plast , prova med hårtorken att värma vingarna och bocka om med en spetstång
Produkter som diskuteras: "spetstång"
Spetstänger
Spetstänger, även kända som långnäbbstänger, är ett populärt verktyg inom många yrkesområden, som elektronik, smyckesmakeri, och mekaniska jobb. Dessa tänger har en smal, spetsig näbb, vilket gör att de kan nå in i trånga utrymmen
Läs mer
Det är äldre dosor. Gissar på 60-70-tal? Visst kan man mecka till något, men det bästa skulle vara om det gick att köpa färdiga.
Förmodligen inget som ligger på hyllorna ute i bygghandeln, men jag tänkte att det kanske fanns som beställningsvara någonstans?
Förmodligen inget som ligger på hyllorna ute i bygghandeln, men jag tänkte att det kanske fanns som beställningsvara någonstans?
Hittade ett men det är skruv , tror inte det finn med fjädrar
www.elko.se/tacklock-doslock/doslock-6mm2-ip44-vit-article1293-524.html
www.elko.se/tacklock-doslock/doslock-6mm2-ip44-vit-article1293-524.html
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden