bredvid min köksbänk har jag en vägg som enbart består av en gipsskiva och bakom den finns ett litet skåputrymme. Jag tänkte sätta ett eluttag i skåputrymmet och göra ett litet hål i väggen genom vilket man kan stoppa kontakter till sånt man ibland har inkopplat en längre tid (t.ex brödrost) för att koppla in i en elkontakt i utrymmet bakom.

Jag skulle vilja att detta hål täcktes av typ ett doslock, men som syns så lite som möjligt och gärna enkelt går att fälla upp. Är det någon som har ett förslag på vad för lock jag skulle kunna använda (tänkte måla över det med samma färg som väggen?

thomas33 skrev:
Här är en snygg;
[länk]
Men det kanske fungerar med ett sånt lock man har på skrivbord, för att få igenom sladdar?
[bild]
[länk]
Tack! De får nog bli ett skrivbordslock (funderar nu på att sätta hålet i bänkskivan och sen dra ut sladdarna horisontellt genom väggen under skivan istället).
Klurade också ut att dessa heter Cable Grommet på engelska och hittade många varianter, bl.a. här: http://www.ergonopus.se/kabeldikenrannorgenomforingar-kabelgenomforingar-c-75_127.html

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.