markus00 skrev:
Någon som har köpt en sådan och har någon erfarenhet om hur bra den fungerar.
Hade tänkt använda sådana i hela lägenheten. Ungefär hur länge behöver man hålla inne knappen för att det ska börja dimma?
Jag har köpt ett par såna och är faktiskt nöjd med dem. Sparar nästan en tusing järfört med en kombidimmer, så det är klart värt pengarna. :)

Du håller den intryckt i ca 1-1.5 sek innan den börjar dimmra.

Tackar så mycket blir nog en beställning på 7 st sådana priset är ju väldigt bra.

Hej,
Jag vill inte strö salt i såret, ifall du redan har köpt alla.
Men vi har en ansluten till en IKEA lampa med 4 st 230V spottar i. Tyvärr upplever vi att ljuset flimmrar ibland. Känslan blir som om du ska få migrän  :-?.

Mitt råd är att köp en och prova!!!!

---
Fan, vad dum jag är. Varför skriver jag så här när jag har aktier i Clas i sjön... :D

/Farbror Melker

Har inte beställt dom än.
Någon mer som upplevt detta?

Det fins ju motsvarande produkt i "proffsklass" från ex. elbutik.se, heter dimmax. Finns i (minst) 2 storlekar. Jag har 2 sådan som fungerar bra. Kostar lite mer än CO varianten.

Du kan ju även köpa samma saker från Jon's elektriska, lite billigare än elbutik.se.

Jo har sett detta men tyvärr är ju priset 3 gånger så högt. :-/

moOd: Har du upplevt att ditt ljus har flimmrat?

markus00 skrev:
...

Är också nyfiken på prestandan hos CO-dimmern.
Med fem dimmaxar redan installerade och planering för fyra till så gör det ingenting om de fyra till blir liiite billigare. ;)

Har köpt och monterat 2 st härhemma , funkar perfa ...
Den ena sitter på en ikea lampa med 3st halogen spott
Nyfiken som man är öppnade ja och tittade in i dimmern , det är high tech värre , sitter en microprossersor (programerad) 12F629)

Linblekinge

• dosdimmer-11.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
markus00 skrev:
Jo har sett detta men tyvärr är ju priset 3 gånger så högt.  :-/

Nix pix! Inga såna problem har jag haft. Har 2 st installerade som var för sig dimmrar 3x20W spottar.

Symptomen som du nämner kan möjligtvis ske om du dimmrar spottar med konventionell- / järnkärnetransformator, men jag antar att IKEA lampan hade en elektronisk trafo?

moOd skrev:
[quote author=markus00 link=1145887994/0#6 date=1146218711]Jo har sett detta men tyvärr är ju priset 3 gånger så högt.  :-/

Nix pix! Inga såna problem har jag haft. Har 2 st installerade som var för sig dimmrar 3x20W spottar.

Symptomen som du nämner kan möjligtvis ske om du dimmrar spottar med konventionell- / järnkärnetransformator, men jag antar att IKEA lampan hade en elektronisk trafo?[/quote]

ikea- brukar ha konventionell, den trafo går inte sönder om man för lite belastning....

el richard skrev:
ikea- brukar ha konventionell, den trafo går inte sönder om man för lite belastning....
Que? Jag har tre olika armaturer från ikea och samtliga har elektronisk trafo.

dalle skrev:
[quote author=el richard link=1145887994/0#10 date=1146598279]ikea- brukar ha konventionell, den trafo går inte sönder om man för lite belastning....
Que? Jag har tre olika armaturer från ikea och samtliga har elektronisk trafo.[/quote]

brukar,,, men dom kanske har börjat sälja mer och mer elektroniska, Vad heter dina IKEA lampor?

Köks skåps armaturer med trafo, har hitintills varit koventionella, samt att deras 3-pack 10 watt är det. Har som tur inte kopplat in några IKEA armaturer på ett halvår...

Kommer inte ihåg namnet på alla, men den senaste hette iallafall "trettio" och hade tre (fanns även med fem) st 10W och elektronisk trafo på sladd. Tror en annan hette leding, men de har flera i den serien.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.