Någon som har köpt en sådan och har någon erfarenhet om hur bra den fungerar.
Hade tänkt använda sådana i hela lägenheten. Ungefär hur länge behöver man hålla inne knappen för att det ska börja dimma?
Länk: http://www.clasohlson.se/shop/store...p;WAGID=19062&NoCache=2006-04-24+15:59:35
Hade tänkt använda sådana i hela lägenheten. Ungefär hur länge behöver man hålla inne knappen för att det ska börja dimma?
Länk: http://www.clasohlson.se/shop/store...p;WAGID=19062&NoCache=2006-04-24+15:59:35
Jag har köpt ett par såna och är faktiskt nöjd med dem. Sparar nästan en tusing järfört med en kombidimmer, så det är klart värt pengarna.markus00 skrev:
Du håller den intryckt i ca 1-1.5 sek innan den börjar dimmra.
Hej,
Jag vill inte strö salt i såret, ifall du redan har köpt alla.
Men vi har en ansluten till en IKEA lampa med 4 st 230V spottar i. Tyvärr upplever vi att ljuset flimmrar ibland. Känslan blir som om du ska få migrän :-?.
Mitt råd är att köp en och prova!!!!
---
Fan, vad dum jag är. Varför skriver jag så här när jag har aktier i Clas i sjön...
/Farbror Melker
Jag vill inte strö salt i såret, ifall du redan har köpt alla.
Men vi har en ansluten till en IKEA lampa med 4 st 230V spottar i. Tyvärr upplever vi att ljuset flimmrar ibland. Känslan blir som om du ska få migrän :-?.
Mitt råd är att köp en och prova!!!!
---
Fan, vad dum jag är. Varför skriver jag så här när jag har aktier i Clas i sjön...
/Farbror Melker
Moderator
· Stockholm
· 57 831 inlägg
Det fins ju motsvarande produkt i "proffsklass" från ex. elbutik.se, heter dimmax. Finns i (minst) 2 storlekar. Jag har 2 sådan som fungerar bra. Kostar lite mer än CO varianten.
Du kan ju även köpa samma saker från Jon's elektriska, lite billigare än elbutik.se.
Du kan ju även köpa samma saker från Jon's elektriska, lite billigare än elbutik.se.
Har köpt och monterat 2 st härhemma , funkar perfa ...
Den ena sitter på en ikea lampa med 3st halogen spott
Nyfiken som man är öppnade ja och tittade in i dimmern , det är high tech värre , sitter en microprossersor (programerad) 12F629)
Linblekinge
Den ena sitter på en ikea lampa med 3st halogen spott
Nyfiken som man är öppnade ja och tittade in i dimmern , det är high tech värre , sitter en microprossersor (programerad) 12F629)
Linblekinge
Nix pix! Inga såna problem har jag haft. Har 2 st installerade som var för sig dimmrar 3x20W spottar.markus00 skrev:
Symptomen som du nämner kan möjligtvis ske om du dimmrar spottar med konventionell- / järnkärnetransformator, men jag antar att IKEA lampan hade en elektronisk trafo?
Nix pix! Inga såna problem har jag haft. Har 2 st installerade som var för sig dimmrar 3x20W spottar.moOd skrev:
Symptomen som du nämner kan möjligtvis ske om du dimmrar spottar med konventionell- / järnkärnetransformator, men jag antar att IKEA lampan hade en elektronisk trafo?[/quote]
ikea- brukar ha konventionell, den trafo går inte sönder om man för lite belastning....
Que? Jag har tre olika armaturer från ikea och samtliga har elektronisk trafo.[/quote]dalle skrev:
brukar,,, men dom kanske har börjat sälja mer och mer elektroniska, Vad heter dina IKEA lampor?
Köks skåps armaturer med trafo, har hitintills varit koventionella, samt att deras 3-pack 10 watt är det. Har som tur inte kopplat in några IKEA armaturer på ett halvår...
Klicka här för att svara