9 496 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
Dörröga i ytterdörr?
Har köpt och tänkt installera ett dörröga (tittöga, dörrkikare) i ytterdörren på vår villa. Men så slog det mig att jag tror aldrig jag sett någon ha detta? Finns det en anledning bakom det eller är det bara att jag aldrig lagt märke till det och att det inte alls är ett problem. Svårt att se att det vore ett problem men lika bara att kolla 
Faktiskt inget fel i att ha ett dörröga... I dessa tider med alltfler bedrägerier, folk som ska sälja saker osv vid dörren, så är det inte fel....
Alla har väl inte möjlighet att kolla trappan från nåt närliggande fönster, så bara att installera...
Alla har väl inte möjlighet att kolla trappan från nåt närliggande fönster, så bara att installera...
Kan hända att det gör. På min ytterdörr sitter det en plåt inne och en ute. Då har jag en trädörr som man lätt kan se plåtarna på.
Vissa ytterdörrar av senare årsmodeller brukar ju ha en tunn Al-plåt som limmas i konstruktionen. Vet du vem som tillverkat dörren så kan det ju vara säkrast att kontrollera med tillverkare. Men en tunn plåt borde ju gå att borra igenom, om det gör någon skada vet jag inte
Hål fixat. Det satt en väldigt tunn aluminiumplåt i dörren men den var så tunn så man nästan kan säga det var en film. Inga problem alltså 
Förborrade med mindre borr för att slippa att det trasade sönder med 14mm borret efteråt.
Förborrade med mindre borr för att slippa att det trasade sönder med 14mm borret efteråt.
Klicka här för att svara