Hej när man startar tvättmaskinen går pumpen ett tag sedan börjar dörr lampan blinka och den stannar. Jag har bytt luckgivaren men utan resultat.

Är det något annat som får den att blinka? Tips mottages tacksamt

A
Dörr lampa?
Vad har den för servicenummer?

Dörr står det och en grön led som blinkar.... 8570 614 03000

Kontrollpanel på en Whirlpool tvättmaskin med vred och programinställningar för olika tvättyper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
Ha ja den ja.
Luckan låst...
Har du kollat om luckan verkligen är låst? Dvs kan du öppna den är pumpen går?
I så fall är det nog en gångjärnsjustering som krävs

Den går inte att öppna . Man måste vänta ca 30s efter man bryter strömmen. Så låset verkar funka. Frågan är om avkänningen strular. Har bytt hela låset. Men samma fel. Eller kan det vara något annat fel som får lampan att blinka ?

Byt motorkol

På pumpen eller motorn ? Kan det få dörrlampan att blinka ?

A
Blinket är ju en felindikering för dig.
Först kollar man att dörren låser
Därefter om motorn går runt.

MWave skrev:
På pumpen eller motorn ? Kan det få dörrlampan att blinka ?
Har du hittat felet? Min stannade ikväll med blinkande dörrlampa. Hittade en hårnål i nålfiltret men det var inte problemet.

Jag plockade ur kolen till motorn till trumman för att köpa nya men tyckte inte de var slitna så satte tillbaka dem. Efter det funkar den igen så antagligen hade de kärvat lite. Blinket verkar vara en indikering på att motorn inte startar. Luckgivaren verkar ligga i serie med motorn så om den eller motorn inte funkar borde ge detta fenomen.

MWave skrev:
...Luckgivaren verkar ligga i serie med motorn så om den eller motorn inte funkar borde ge detta fenomen.
Bra design.....;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.