5 422 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Dörrknackare från Solar Energy Group sålde solceller för ockerpris till pensionärer
AndersMalmgren skrev:
Jag har sagt åt mina föräldrar att alltid tvärt säga nej och så hjälper jag dem hitta bästa produkt om de faktiskt är intresserade av vad som såldes.
Och tom min pappa som är ganska åldersgaggig kommer ihåg detta om jag frågar vad han ska göra när de ringer.
Samma sak med fishing, nackdelen med det är att mamma inte vågar göra ett skit på datorn utan att fråga mig först 🤣
Tog ett samtal med mina föräldrar där jag frågade hus stor sannolikhet det var att dom skulle behöva betala mer än 25000 i en klumpsumma till någon. Båda svarade aldrig och då var det väldigt enkelt att sätta en gräns på kontot utan att omyndigförklara ens föräldrar. Vill dom mot förmodan göra det så är det bara att ringa till banken och om en sådan begäran görs så får jag en notis. Kan vara lite överförmynderi men hellre det än att någon tömmer deras konto på ett par miljoner i ett par klick.
Samma sak är gjort med svärmor som är dement.
Renoverare
· Stockholm
· 20 931 inlägg
Jo kanske något att tänka på men mamma är klar i huvudet så får nog bli när hon börjar närma sig pappas nivå.A atomlab skrev:Tog ett samtal med mina föräldrar där jag frågade hus stor sannolikhet det var att dom skulle behöva betala mer än 25000 i en klumpsumma till någon. Båda svarade aldrig och då var det väldigt enkelt att sätta en gräns på kontot utan att omyndigförklara ens föräldrar. Vill dom mot förmodan göra det så är det bara att ringa till banken och om en sådan begäran görs så får jag en notis. Kan vara lite överförmynderi men hellre det än att någon tömmer deras konto på ett par miljoner i ett par klick.
Samma sak är gjort med svärmor som är dement.
Pappa kan inte använda en dator eller banktjänst utan mamma ändå
AndersMalmgren skrev:
Det är väl lite då som dom är som sårbaras. Ringer det någon som påstår sig vara från banken och det är bråttom bråttom och så är det helt plötsligt försent.
Renoverare
· Stockholm
· 20 931 inlägg
Men det vet mamsen att aldrig signa något med BankID om hon blir uppringd. Och pappa kan inte hantera BankID längre så där är det grönt.A atomlab skrev:
Edit: och alltid kolla noga vad hon signar har jag lärt henne också
Instämmer, fortfarande oseriösa säljare både gamla och nya som kör bästa pris eller köp nu innan erbjudandet går ut, allt handla oftast om att de är dyrare än vad de ska vara för att lura kunder. Tragiskt att folk fortfarande tror på människor... (Ironi)P pmd skrev:
Regel nummer 1 - köp aldrig något du själv inte tagit initiativ till.
Klicka här för att svara