Hej
Vad är skillnaden mellan en transformator till dörrklocka och led transformator? Jag hade en transformator som satt inne i vägen till en gammal dörrklocka. Klockan var inbyggd i transformatorn och den fungerade inte med en kamera dörrklocka. Den tjöt hela tiden så vart tvungen plocka bort den och koppla dörrklockan till en vanligt 12 v typ ”transformator” som följde med. Nu vill jag köpa en transformator och montera upp den så att jag slipper alla kablar som hänger framme. Tipsa mig gärna om en väldigt liten transformator som ryms i en apparatdosa.

jag hade ett liknande problem och bytte ut den mot en smidig transformator som sitter i normcentralen men det kanske inte funkar i ditt fall beroende på placering?

M Matias Rudholm skrev:
Hej
Vad är skillnaden mellan en transformator till dörrklocka och led transformator? Jag hade en transformator som satt inne i vägen till en gammal dörrklocka. Klockan var inbyggd i transformatorn och den fungerade inte med en kamera dörrklocka. Den tjöt hela tiden så vart tvungen plocka bort den och koppla dörrklockan till en vanligt 12 v typ ”transformator” som följde med. Nu vill jag köpa en transformator och montera upp den så att jag slipper alla kablar som hänger framme. Tipsa mig gärna om en väldigt liten transformator som ryms i en apparatdosa.

H hans.p skrev:
[länk]

Är det något sådant du menar?

Att det inte fungerade med en ringledningstransformator är förmodligen för att den ger växelspänning ut.

Hej jag har inte provat den typen
Men när jag läser manualen så står det

• Skärmdump av en produktspecifikationslista som visar videoupplösning, lagring och anslutningsdetaljer på engelska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Din utrustning kräver 12 Volt likspänning eller 12 eller 24 Volt växelspänning. Då får du köpa en transformator som ger någon av dessa spänningar ut och se till att koppla in den rätt beroende på vilken transformator du använder.

Vill du ha en som får plats i en apparatdosa kan du använda den jag länkade till under förutsättning att inte din utrustning drar mer än 1,66 A.

• Gilla
Matias Rudholm
  • Laddar…
H hans.p skrev:
Din utrustning kräver 12 Volt likspänning eller 12 eller 24 Volt växelspänning. Då får du köpa en transformator som ger någon av dessa spänningar ut och se till att koppla in den rätt beroende på vilken transformator du använder.

Vill du ha en som får plats i en apparatdosa kan du använda den jag länkade till under förutsättning att inte din utrustning drar mer än 1,66 A.
M Matias Rudholm skrev:
Hej
https://www.byggahus.se/forum/threads/doerrklocka-transformator.434231/#post-4460764

Tack så mycket
jag ska prova det

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.