2 253 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Dörrkarm
Hej, har gjort bort mig. Har slängt upp en mellanvägg i helgen. Skulle bli 118mm djup, men i stressen fick med mig fel gipsskivor, som var smalare än 13mm. Givetvis märkte jag det nu när allt är på väggen. Hittar ingen dörrkarm med djupet runt 115, och vet inte hur fan jag ska lösa detta. Finns det dörrkarmar med flex som tillåter avvikelser?
Jag borde givetvis kollat måtten direkt, men är nybörjare.
Jag borde givetvis kollat måtten direkt, men är nybörjare.
Okej, tänkte mer att det kanske glappar? Men det kanske inte gör det när man skruvat fast. Första gången jag gör detta. Men låter ju väldigt skönt om det inte spelar så stor roll
Galet snabbt svar. Jag är tacksam för detta.
Galet snabbt svar. Jag är tacksam för detta.
Lite sent att svara nu men OM du vill ha karmar som är enkla och som har flex så har Swedoor en karm som heter flex plus. Våra väggar är 150mm betong och det är enda karmen vi hittade som verkade enkel att använda och som var bred nog. Fodrena som tillhör ligger i skåra och puttas bara på plats och tillåter då väggar som är ett par cm olika i tjocklek med samma karm och foder utan extra passbitar. Och även om väggen skulle vara ojämn uppe mot nere. Grymt smidig och flexibel lösning.
Ekstrands har samma flexibla lösningY yazeal skrev:Lite sent att svara nu men OM du vill ha karmar som är enkla och som har flex så har Swedoor en karm som heter flex plus. Våra väggar är 150mm betong och det är enda karmen vi hittade som verkade enkel att använda och som var bred nog. Fodrena som tillhör ligger i skåra och puttas bara på plats och tillåter då väggar som är ett par cm olika i tjocklek med samma karm och foder utan extra passbitar. Och även om väggen skulle vara ojämn uppe mot nere. Grymt smidig och flexibel lösning.
Detta löste sig för längesen, men jäkla gött fölk ni är som kommer med fina lösningar och idéer till en rookie som mig
Klicka här för att svara