3 193 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Dörrkarm mått stämmer inte?
Hejsan,
Första gången jag monterar en dörr i en vägg.
Har köpt en 30db Dooria från kompanjonen ( http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra ).
Nu står det på hemsidan att det är 79 cm i bredd, men när jag mäter överstycket så är det 83cm långt, är det någonting jag har missat eller? Ingen skapar väll dörrbredder med längder som 83 cm i bredd, men i så fall varför får jag 83 cm när jag mäter själv?
Första gången jag monterar en dörr i en vägg.
Har köpt en 30db Dooria från kompanjonen ( http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra ).
Nu står det på hemsidan att det är 79 cm i bredd, men när jag mäter överstycket så är det 83cm långt, är det någonting jag har missat eller? Ingen skapar väll dörrbredder med längder som 83 cm i bredd, men i så fall varför får jag 83 cm när jag mäter själv?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Karmyttermåtttet skall vara 79 x 209 cm, men du får bredden till 83 cm när du mäter.
1) Har du satt ihop karmen rätt?
2) Mäter du rätt?
Hur bred är själva dörren? Passar den i karmen?
Det är lite svårt att tro att det är fel på den masstillverkade produkten.
1) Har du satt ihop karmen rätt?
2) Mäter du rätt?
Hur bred är själva dörren? Passar den i karmen?
Det är lite svårt att tro att det är fel på den masstillverkade produkten.
Nej då mätte jag överstycket direkt i förpackningen.
Nu har jag lagt ut allting och tydligen så är det 89 cm i bredd... nära där. Själva dörren var också ca 82cm bred.
Jag antar att jag gör rätt nu med att göra avståndet för dörren 90 cm när dörrkarmen är 89 cm bred?
Nu har jag lagt ut allting och tydligen så är det 89 cm i bredd... nära där. Själva dörren var också ca 82cm bred.
Jag antar att jag gör rätt nu med att göra avståndet för dörren 90 cm när dörrkarmen är 89 cm bred?
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grattis!
Jag har för mig att 90 är den bredd som krävs för tillgänglighet med rullstol.
Så nu får du en framtidssäker konstruktion
Jag har för mig att 90 är den bredd som krävs för tillgänglighet med rullstol.
Så nu får du en framtidssäker konstruktion
Haha, utmärkt 
Klicka här för att svara